|
کدخبر: 122846

توصیه به خانواده‌ها برای آموزش غیرحضوری دانش آموزان

همچنان خانواده‌ها دغدغه سلامت و آموزش فرزندانشان را در شرایط کرونایی دارند و این در حالی است که شیب تند شیوع کرونا ویروس در استان اصفهان خانواده‌ها را بیش از پیش ترسانده و در یک بلاتکلیفی نامعلوم قرار داده است.

دغدغه بازگشایی امسال مدارس با دغدغه‌های سال‌های پیش بسیار متفاوت است. خانواده‌ها در یک دو راهی مانده‌اند که نمی‌دانند راه درست کدام است. در یک کفه ترازو سلامت و در کفه دیگر آن کیفیت آموزش قرار گرفته که هر کدام در جای خودش مهم است.

تجربه ثابت کرده تاثیر آموزش حضوری بیش از سایر روش‌های آموزشی است و هیچ روشی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری باشد. با این‌ حال شرایطی که کرونا ویروس در تمام دنیا برای مدارس ایجاد کرده هدایت و سوق دادن خانواده‌ها به سمت آموزش غیرحضوری و مجازی است.

با گشتی کوتاه در شهر می‌توان فهمید استقبال خانواده‌ها برای فرستادن فرزندانشان به مدرسه چندان نبوده و عده‌ای هم که ترجیح دادن فرزندانشان در مدرسه حضور پیدا کنند با شنیدن اخبار موثق و غیرموثق دچار دودلی و سردرگمی شدند. سلامت دانش‌آموزان در اولویت است ولی نمی‌توان از آموزش حضوری در شرایطی که نمی‌دانیم کرونا تا چه زمان برای ما رقم زده غافل شد.

شمار مبتلایان به کرونا در اصفهان سیر صعودی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش ابتلای موارد مثبت قطعی به بیماری کرونا و حرکت به سمت یک قله جدید اظهارکرد: متاسفانه افزایش تعداد موارد مثبت قطعی جدید در استان مشاهده می‌شود که باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود و مردم نیز همه موارد پروتکل بهداشتی را جدی بگیرند.

طاهره چنگیز افزود: با وجود اینکه جمعیت اصفهان حدود ۷ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده، اما نزدیک به یک سوم کل موارد مثبتی که در یک روز در کشور گزارش شد مربوط به این استان بوده است، به همین دلیل مراقبت جدی و اقدامات همه جانبه‌ از سوی مسئولان استان و مردم الزامی است تا مبتلایان شناسایی و قرنطینه شوند.

توصیه به خانواده‌ها برای آموزش غیرحضوری فرزندان خود

وی ادامه داد: موضوع آموزش و پرورش در اولویت بوده و به هیچ عنوان نباید متوقف شود اما در این شرایط باید روش آموزش تغییر کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: مسلم است که آموزش حضوری موثرتر و ارزشمندتر از آموزش‌ غیرحضوری است ولی در این شرایط بحرانی استان به والدین توصیه می‌کنم اگر امکان انجام و پشتیبانی از آموزش غیرحضوری فرزند خود را دارند، فرزندان را به مدرسه نفرستند.

حضور در مدرسه اجباری نیست

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت افزایشی آمار کرونا در استان، اظهارکرد: تصمیمات گرفته شده در مورد آموزش و پرورش تصمیمات ستاد ملی کرونا است و همان مصوبات به استان‌ها ابلاغ شده و استان‌ها با توجه به وضعیت خود برنامه‌ریزی می‌کنند.

حجت‌الله غلامی افزود: بازگشایی با یک هفته تاخیر مدارس شهرستان‌های اصفهان، نجف‌آباد، خمینی شهر و فلاورجان از جمله مصوباتی بود که استان اصفهان به لحاظ شرایط بحرانی کرونا اتخاذ کرد و درحال‌حاضر آنچه که مصوب شده تمامی مقاطع تحصیلی در استان باز هستند و هیچ اجباری به حضور دانش آموزان در مدرسه نیست.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه حضور در مدرسه اختیاری است، گفت: هر کس احساس می‌کند که آموزش بهتری را از طریق شبکه مجازی، شبکه شاد، تلویزیون و حتی در منزل می‌تواند داشته باشد اجباری به حضور در مدرسه و آموزش حضوری نیست.

وی تصریح کرد: یکی از بهترین تصمیماتی که گرفته شده این است که آموزش و پرورش مدارس را باز نگه داشته و هم دانش آموزان به صورت محدود مراجعه می‌کنند و مشکلاتشان را حل می‌کنند

غلامی ادامه داد: کسانی که شرایط آموزش مجازی را ندارند، می‌توانند به صورت حضوری در کلاس‌های مدرسه شرکت کنند و آموزش ببینند.

وی با اشاره به آموزش ترکیبی اظهارکرد: ترکیب حضوری و غیرحضوری مکمل همدیگر هستند و این ترکیب می‌تواند آموزش خوبی را رقم بزنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: مدارس ما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و دانش‌آموزان و والدین نیز باید رعایت کامل بهداشت فردی را داشته باشند چرا که پایانی برای کرونا مشخص نیست تعطیل کردن آموزش در کشور مانند تعطیل کردن امور اقتصادی در کشور است.

غلامی افزود: همانطور که اقتصاد و معیشت در کنار سلامت است، اکنون شعار سلامت در کنار آموزش مطرح است و ما باید خودمان را با تمهیدات لازم برای زندگی همراه با کرونا فراهم کنیم و لازمه آن فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی است.

وی با بیان اینکه واکسن کرونا هنوز نمی‌تواند ریشه این بیماری را قطع کند گفت: جهش ویروس که با ظهور اشکال مختلف مواجه است ممکن است واکسن‌ها هم در برابر نوع خاصی مقاوم شوند و به طور کامل ایمنی و مصونیت ندهند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: بهترین شیوه رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، گروه بندی دانش‌آموزان و کاهش ظرفیت کلاس‌ها به میزان ۴۰ تا ۵۰ درصد است.

 

 

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    با سلام خدمت شما آقای حاجی میرزایی و وز یر بهداشت. خواهش میکنم مدارس رو یک سال ی ا حداقل 6 ماه پاییز و زمستان تعطیل کنید تا اوضاع کمی بهتر بشه به خدا جون بچه ها ی ابتدایی و معلمان در خطره تو رو خدا ع اقلانه تصمیم بگیر یحالا علم بهتره یا جان لچه ها و معلم ها.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها