|
کدخبر: 120277

توضیحات روحانی درباره بازگشایی دانشگاه ها

رئیس‌جمهوری در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در مواردی که آموزش حضوری امکان‌پذیر است، باید امر آموزش به صورت حضوری برگزار شود.

فرهنگ توضیحات روحانی درباره بازگشایی دانشگاه ها

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، با بیان اینکه به تعطیلی کشاندن کشور به بهانه مقابله با ویروس کرونا، خواسته دشمن و دستگاه‌های تبلیغاتی آنها بود که ناکام ماندند. ما ویروس را قطعا شکست می‌دهیم اما "سلامت" را با "فعالیت" در کنار رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی توام می‌کنیم.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید؛

* باز هم در پایان ماه صفر که عزاداری‌ها رونق می‌یابد، همین پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها باید رعایت شود و اگر چیزی تغییر یابد آن را اعلام می‌کنیم وگرنه مبنا همین پروتکل‌ها است و اگر چیزی تغییر یابد، باید در جلسه هفته آینده تصویب شود.

*{ با اشاره به برگزاری کنکور در هفته‌های گذشته}: کنکور در سراسر کشور به خوبی عملیاتی شد. در گزارش وزارت بهداشت ۹۰ درصد و حتی بیشتر از آن، پروتکل‌ها مورد رعایت قرار گرفتند. امروز هم آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها آغاز به کار کردند.

آموزش باید حضوری باشد

*در مواردی که آموزش حضوری امکان‌پذیر است، باید حضوری باشد، دانشگاه‌ها مسائلی متفاوتی نسبت به مدارس دارند. آنهایی که موطن‌شان می‌آیند، در شهرهای دیگر تحصیل می‌کنند و در خوابگاه باید باشند، باید برای حل مسائل آنها طراحی کرد. نکته‌ای که باید امروز تاکید کنم این است که امروز فقط شروع مدارس نیست، بلکه شروع دانشگاه‌ها نیز هست.

* دولت مسئولان سنگینی در آموزش و پرورش و عرصه آموزش عالی برعهده گرفته است و راحت‌ترین کار این است که بگوئیم تعطیل کنیم.

* دشمن از روز اول می‌خواست به بهانه کرونا کشور را تعطیل کند و در رسانه‌های بیگانه می‌گفتند کارخانه‌ها را تعطیل کنید و الا کرونا شیوع پیدا می‌کند. دنبال این بودند که کشور را بهم بریزند. مدام می‌گفتند که دولت به فکر جان مردم نیست و تنها دنبال نان است.

* هر قدمی که برمی‌داریم و رسانه‌های بیگانه که ضد کشور و ضد ملت ما هستند و نمی‌خواهند کارها به روال معمول انجام شود هر روز یک بهانه و داستان را در همه مراحل درست می‌کنند؛ ما و ملت ما از روز اول که این ویروس آمد و متوجه شدند که این ویروس وارد کشور شده است- از اواخر بهمن سال گذشته -شعار مردم این بود که با این ویروس مقابله و با آن مبارزه میکنیم و به مدد الهی ویروس را شکست می‌دهیم بعضی‌ها مخالف بودند و می‌گفتند که این ویروس باید پیروز شود چرا می‌خواهید این ویروس را شکست دهید ویروس باید کار خود را انجام دهد.

* شکست دادن ویروس به چه معناست؛ شکست ویروس را اینگونه معنا می‌کنیم که از ویروس بتوانیم فرار کنیم؛ فرار از ویروس و تعطیلی همه کارها وظیفه ما است و یک وظیفه داریم؛ این چیزی است که دشمن به دنبال آن بوده و می‌خواست کشور ایران را به این بهانه‌ها تعطیل کند و می‌گفتند کارخانه‌ها را تعطیل کنید و خطرناک است. کارخانه‌ها فعال نباشد یعنی لوازم بهداشتی و غذایی در فروشگاه‌ها نباشد راننده نباید پشت فرمان بنشیند دنبال این بودند که کشور را به هم بریزند.

 تولید ما در دوران کرونا به بهترین وجه انجام گرفت

* ما از روز اول در ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کردیم که تمام فعالیت‌ها، بنگاه‌های تولیدی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را ادامه دهد، اتفاقاً در هفته‌های بعد و در ماه‌های بعد در کارگاه‌ها و کارخانجات ما حتی کارخانجات بزرگ ما که ۷ هزار نفر یا ۱۰ هزار نفر کارگر در آنها فعال هستند به سلامت کار خود را انجام دادند. ممکن بود فردی از بیرون ویروس می‌گرفت و می‌گفتند که در خانه بماند و استراحت کند تولید ما به بهترین وجه انجام گرفت.

* در ماه رمضان عده‌ای فریاد می‌زدند که این‌ها می‌خواهند جلسه بگیرند و مساجد را باز کنند، ما گفتیم که سلامت با دیانت در کنار هم است هم مجلس می‌تواند برقرار شود اما باید فاصله‌ها رعایت شود رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شود.

 

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها