|
کدخبر: 117106

خدمات شبکه شاد ارتقا می یابد

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ۳۹ قابلیت شبکه شاد، از ارتقای خدمات این شبکه خبر داد و گفت: برخی خدمات این شبکه نسبت به مشابه خارجی بیشتر است.

فرهنگ خدمات شبکه شاد ارتقا می یابد

علیرضا کمرئی بعدازظهر امروز (سه شنبه) در آئین رونمایی از برنامه آموزش و پرورش مازندران در سال ۹۹ اظهار داشت: تضمین بقا و ثبات در نظام اجتماعی، به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در دستگاه تعلیم و تربیت وابسته است و به همین دلیل بسیاری از بزرگان بر توجه ویژه دولت‌ها به دستگاه تعلیم و تربیت تاکید دارند.

وی به ضرورت برنامه محوری در آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین که در حقیقت سند تربیت در جمهوری اسلامی است سندی مهم است و اقدامی ملی باید صورت گیرد تا سند تحول بنیادین اجرا شود.

وی همچنین گفت: همه نهادها و دستگاه‌ها از آموزش و پرورش که دستگاه رسمی تعلیم و تربیت است تا سایر دستگاه‌ها و مراکز غیررسمی باید به کمک هم بیایند تا اهداف سند محقق شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش به فصل چهارم و پنجم این سند اشاره کرد و گفت: در این دو فصل از نظام تعلیم و تربیت رسمی خواسته شد در آشفتگی و به هم ریختگی به تربیت انسان بپردازد بلکه باید برنامه‌ریزی کند و در قالب یک برنامه عملیاتی حرکت کند بنابراین برنامه محوری، یکی از نقاط مورد تاکید سند تحول است و ازین منظر باید بگویم کار آموزش و پرورش، اقدامی مطلوب است و از مدیران استان می‌خواهم از این حرکت آموزش و پرورش مازندران حمایت کنند.

کمرئی با اظهار امیدواری از اینکه برنامه محوری موجب جهش در شاخص‌ها شود، ادامه داد: البته آموزش و پرورش مازندران در بسیاری از شاخص‌ها ازجمله هدایت دانش آموزان به رشته‌های مهارتی، تأمین زیرساخت‌های این بخش پیشتاز است و من از مدیران استان در این بخش قدردانی می‌کنم و امیدوارم این پیشرفت استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های شبکه شد گفت: در مجموع ۳۹ قابلیت برای این شبکه درنظر گرفته شده بود که درحال‌حاضر بخش‌های اصلی این شبکه فعال است ضمن اینکه در کیفیت دسترسی عوامل مختلف اعم از معلم، مدیر و دانش آموز مشکلی ندارد.

باید به فکر حفظ سلامت دانش آموزان باشیم

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی اظهارنظرها پیرامون ناکارآمدی شبکه شاد، تصریح کرد: قضاوت در باره شبکه شاد با کارکرد کوتاه مدت آن در سال تحصیلی گذشته نمی‌تواند منصفانه باشد چون این شبکه اردیبهشت ماه امسال راه‌اندازی و حدود یک ماه از آن بهره‌برداری شد و در این فرصت کوتاه هم زمان و شرایط جهت رفع برخی مشکلات و نارسایی‌ها وجود نداشت.

وی افزود: با بازنگری در شبکه شاد، این پیام رسان داخلی نسبت به مشابه خارجی خود از کیفیت خدمات دهی بهتری برخوردار شده است و بعضاً برخی از خدمات این شبکه نسبت به مشابه خارجی آن بیشتر است.

کمرئی با اشاره به دغدغه برخی خانواده‌های دانش آموزان در دوران کرونایی، گفت: حضور و یا عدم حضور دانش آموزان در مدارس در وضعیت کرونایی سفید در مدارس دغدغه عمومی ما و خانواده‌ها است و این دغدغه امری طبیعی محسوب می‌شود اما تصمیم نهایی با ستاد ملی مقابله با کرونای کشور است و وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه مستقلاً تصمیم گیر نیست.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: ما باید به خانواده دانش آموزان این اطمینان را بدهیم که همانند آنها نگران سلامت فرزندانشان هستیم و این دغدغه برای ما نیز در دوران کرونا وجود دارد و تمام تصمیم گیری در این زمینه با اولویت تأمین سلامت دانش آموزان انجام می‌شود.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها