|
کدخبر: 116966

امکان تست رایگان کرونا برای معلمان فراهم شود

یک کارشناس آموزش و پرورش با بررسی سناریوهای بازگشایی مدارس تاکید کرد باید سازوکاری پیش‌بینی شود تا معلمان و کادر مدرسه امکان تست رایگان کرونا را داشته باشند.

فرهنگ امکان تست رایگان کرونا برای معلمان فراهم شود

میثم حاجی‌پور درباره روند بازگشایی مدارس و آموزش‌ها در دوران کرونا، گفت: درباره بازگشایی مدارس نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورها برنامه‌ریزی‌هایی شده است تا بتوان از شهریورماه مدارسی که به دلیل کرونا بسته بودند، باز شوند و دانش‌آموزان بتوانند به نوعی وارد مدرسه شوند و ادامه فرآیند آموزش دنبال شود. در کشور ما و در بسیاری از کشورهایی که گرفتار موضوع کرونا بودند برای بازگشایی مدارس ۳ سناریو طراحی شده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی اگر شرایط و وضعیت شهرها و استان‌ها قرمز باشد مدارس به صورت مجازی کار خود را آغاز خواهند کرد، دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا نمی‌کنند و مانند نیمه دوم سال تحصیلی گذشته که آموزش‌ها به صورت مجازی بود، کلاس‌های به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

اهمیت موضوع رعایت و حفظ فاصله اجتماعی و ضدعفونی کردن کلاس‌های درس

حاجی‌پور اضافه کرد: اما اگر شرایط کرونا زرد باشد یک سناریو این است که دانش‌آموزان یک روز در میان به مدرسه بروند و حتی در بعضی از کشورها پیش‌بینی شده در وضعیت زرد یک هفته در میان مدارس باز باشند. در وضعیت سفید نیز مدارس باز خواهد بود و آموزش در کلاس‌ها حضوری دنبال خواهد شد. نکته حائز اهمیت موضوع رعایت و حفظ فاصله اجتماعی و ضدعفونی کردن کلاس‌های درس است.

این کارشناس آموزش و پرورش، عنوان کرد: در کشور چین که امروز به عنوان مبدا ویروس کرونا از آن یاد می‌شود نیز در زمانی که این ویروس در دنیا شیوع پیدا کرد مدارس را تعطیل کرد و امکان تحصیل دانش‌آموزان به صورت حضوری فراهم نشد. در کشور چین از همان ابتدای تعطیلی مدارس آموزش‌های الکترونیکی آغاز شد و با یک نرم افزار و اپلیکیشن بومی تحت عنوان «دینگ‌دینگ» ارتباط بین دانش‌آموزان و معلمان فراهم شد.»

وی بر فضای تعاملی دو سویه در ارائه آموزش تاکید کرد و گفت: بسیاری از معلمان در استفاده از شبکه شاد انتقاداتی داشتند که شاد نتوانسته ارتباط دو سویه را فراهم کند لذا اگر قرار است به صورت مجازی آموزش‌ها ارائه شود باید زیرساخت شبکه شاد دگرگون شود و ارتباط معلمان با این شبکه بهبود یابد.

نباید دانش‌آموزان را از مدرسه و کلاس درس دور کنیم

حاجی‌پور گفت: «برای بازگشایی مدارس در هر سه سناریو باید برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد تا بتوان ارائه آموزش را به صورت بهینه داشته باشیم. مثلا برخی کارشناسان در دنیا معتقدند که بسته بودن مدرسه نیز برای دانش‌آموزان مناسب نیست و نباید دانش‌آموزان را از مدرسه و کلاس درس دور کنیم امیدوارم در این زمینه نیز فکر مناسبی اندیشیده شود.

این کارشناس آموزش و پرورش اشاره کرد: اگر قرار است مدارس باز شود و حتی وضعیت سفید باشد باید سازوکاری پیش‌بینی شود تا معلمان و کادر مدرسه امکان تست رایگان کرونا را داشته باشند تا اگر فردی مشکلی داشت و یا مشکوک به کرونا بود وارد مدرسه نشود.

غربالگری برای ورود به مدرسه

وی اضافه کرد که همچنین باید در مدرسه از دانش آموزان تب سنجی صورت گیرد تا غربالگری برای ورود به مدرسه داشته باشیم در این صورت خانواده‌ها نیز اعتماد بیشتری برای اجازه حضور دانش‌آموزان خود در مدرسه را پیدا خواهند کرد.

وی همچنین درباره‌ آموزش در دوران پسا کرونا گفت: «باید با شرایط کنونی مدت‌های زیادی زندگی کنیم، رفتارهای زندگی کردن خود را تغییر دهیم و نحوه حضور فرزندانمان را در شرایط کنونی در کلاس‌ها به آنان آموزش دهیم و بر کنترل و پیشگیری نیز تاکید کنیم.»

تاکید بر آموزش صحیح به دانش‌آموزان ابتدایی

حاجی‌پور در پایان تاکید کرد که بیشترین نگرانی‌ها در تمام دنیا از بسته شدن مدارس بچه‌های دوره ابتدایی است به نظر بنده نیز پایه اول ابتدایی بسیار حائز اهمیت است زیرا که بچه‌ها در این پایه الفبای آموزش را یاد می‌گیرند لازم است در این دوره معلمان وقت بیشتری برای ارائه آموزش بگذارند.

منبع: پانا
  • محمد ارسالی در

    معلمینی که مثل حقیر بیماری زمینه ای مثل فشار خون بالای 16 دارند و دیابت هم دارند چکار باید بکنند؟

  • ا. ک ارسالی در

    به هیچ جای دنیا بر نمیخوره حتی هزینه کمتری هم برای دولت‌ها داره اگه یکسال آموزش تعطیل بشه بچه ها نمی تونن از خودشون مواظبت کننند فکر کنید توی یه مدرسه 500 نفره اگه نصف بچه ها مدرسه برن استفاده این بچه‌ها از سرویس بهداشتی مشترک خطرناک نیست؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها