|
کدخبر: 99032

بودجه طرح رتبه‌بندی فرهنگیان جذب شد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق معلمان در سال ۹۸ ربطی به طرح رتبه‌بندی فرهنگیان ندارد، گفت: فرهنگیان خواستار اجرای بدون تبعیض طرح رتبه‌بندی هستند.

فرهنگی و اجتماعی بودجه طرح رتبه‌بندی فرهنگیان جذب شد

اسدالله عباسی اجرای فوری، کامل و بدون تبعیض طرح رتبه‌بندی را خواسته قانونی و به حق فرهنگیان از دولت و متولیان امر دانست و اظهار کرد: افزایش حقوق معلمان در سال ۹۸ هیچ ربطی به طرح رتبه‌بندی فرهنگیان نداشت و این موضوع مربوط به قانون مدیریت خدمات کشوری بود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به عنوان یک نیاز اساسی و طبق قانون باید امسال اجرایی شود، تصریح کرد: اعتبارات و ردیف‌های بودجه این طرح در بودجه سالانه کشور لحاظ شده و در این مورد نگرانی خاصی وجود ندارد اما انتظار داریم دولت سستی را کنار گذاشته و قانون را کامل اجرایی کند.

عباسی افزایش حقوق فرهنگیان در سال گذشته را موضوعی کاملاً جداگانه تلقی کرد و با تأکید بر اینکه اصرار مجلس برای اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان همچنان به قوت خود باقی است، عنوان کرد: فرهنگیانی که حقوقشان کاهش یافته و یا اصلاً تعیین تکلیف نشده است امیدواریم در سه ماهه نخست امسال مشکلاتشان برطرف شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اجرای کامل و بدون نقص طرح رتبه‌بندی فرهنگیان را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه انتظار داریم تمام فرهنگیان در سال ۹۹ مشمول اجرای این طرح شوند، ابرازکرد: از متولیان امر می‌خواهیم که بر اساس قانون رفتار کنند تا از این مسیر حق و حقوقی از جامعه فرهنگیان کشور ضایع نشود.

وی با اشاره به اینکه وضع حقوقی فرهنگیان به نسبت سنوات گذشته مشخص و بهتر از قبل شده است حفظ جایگاه و منزلت آنان از حیث مادی و معنوی را لازم و ضروری خواند و اظهارکرد: اینگونه نباید باشد که فقط در مناسب‌های خاصی مانند هفته معلم برای معلمان مراسم بزرگداشتی برگزار شده و در طول سال از آنان غفلت شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را از حقوق اصلی قشر معلمان و جامعه فرهنگیان کشور دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای درست این طرح علاوه بر امکان همکاری برخی از معلمان با مؤسسات علمی و پژوهشی کشور عدالت لازم نیز در پهنه وسیع نظام وسیع آموزش و پرورش برقرار می‌شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یکی از پیش‌نیازهای اصلی طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش را اجرای رتبه‌بندی کردن معلمان بر اساس شایستگی‌های آنان دانست و در همین زمینه، ابراز کرد: بدون اجرای این طرح بسیار مهم هدف‌های مورد انتظار جهت ایجاد تغییرات اساسی در نظام آموزش و پرورش محقق نمی‌شود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر