|
کدخبر: 97954

اختصاصی گسترش‌نیوز:

خبر خوش خودروساز معروف ایتالیایی برای طرفدارانش

آنطور که به نظر می‌رسد لامبورگینی قصد دارد به زودی از خودروی جدیدی رونمایی کند اما هنوز اطلاعات بیشتری در دسترس نیست. با تمام این وجود یک سری سناریوها وجود دارد که می‌توان از طریق آنها تا حدودی به شرایط پی برد.

گسترش‌نیوز: لامبورگینی به خاطر ماجرای شیوع ویروس کرونا از تاریخ ۱۳ مارچ تاکنون هیچ خودرویی را در سنت آگاتا تولید نکرده است. طبق برنامه قرار بود تولید این خودروساز از تاریخ ۲۵ مارچ آغاز شود اما این وقفه طولانی‌تر شد و تا دوشنبه آینده ۴ ماه می‌ادامه خواهد داشت. البته این مسئله طی یک بیانیه اعلام شد اما در پایان بیانیه یک موضوع دیگر گفته شد که در نوع خود برای طرفداران لامبورگینی می‌تواند به شدت جذاب باشد.

lambonw1.jpg

در پاراگراف آخر این اعلامیه آمده که لامبورگینی قصد دارد در تاریخ ۷ می‌به صورت آنلاین از یک محصول جدید رونمایی کند بدون آن که اشاره‌ای به جزییات این قضیه داشته باشد. هرچه که باشد گاو خشمگین می‌گوید که قرار است خط تولید محصولات خود را تکمیل کند. اما قضیه از چه قرار است. بهتر است یک بررسی در این زمینه داشته باشیم شاید بتوانیم تا حدودی به قصد لامبورگینی پی ببریم.

جانشینی برای اونتادور؟

با وجود این که نزدیک به ۱۰ سال از تولید مدل اونتادور می‌گذرد اما به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها جایگزینی برای این خودرو تولید نخواهد شد. شنیده‌ها حاکی از این است که یک خودروی جدید با پیشرانه ۱۲ سیلندر طی سال ۲۰۲۴ توسط لامبورگینی عرضه خواهد شد. شاید لازم نباشد تا آن زمان صبر کنیم اما بدون عکس جاسوسی از یک پرچمدار لامبورگینی به شدت شک داریم که جانشین اونتادور هفته آینده رونمایی شود.

به عبارت دیگر بر اساس خودروهای موجود باید به دنبال یک نسخه جدید از هوراکان، اوروس یا اونتادور باشیم. سه سناریو قابل قبول وجود دارد که یکی از آنها شایعه شده هوراکان Super Trofeo Omologato است. انتظار می‌رود این خودرو با همان پیشرانه ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر ۶۴۰ اسب‌بخاری استفاده شده در هوراکان Performante عرضه شود اما وزن آن احتمالا نزدیک ۱۵۰ کیلوگرم سبک‌تر خواهد بود. این مورد نیز گفته شده که احتمالا در زمینه ایرودینامیک شرایط بسیار خوبی خواهد داشت.

شاید یک اوروس جدید

یکی دیگر از سناریوها این است که یک نسخه جدید از اوروس به بازار عرضه شود. البته این احتمال نیز وجود دارد که یک نسخه جاده‌ای از نسخه مسابقه‌ای ST-X هم تولید شود. جانشین شاسی‌بلند نخست لامبورگینی یعنی LM۰۰۲ تقریبا ۲ سال است که با نام اوروس در بازار وجود دارد اما شاید وقت آن رسیده که یک نسخه جدید نیز عرضه شود تا گستردگی محصولات این خودروساز در سگمنت شاسی‌بلندها بیشتر شود. این را همه می‌دانیم که بیشتر خودروسازان این روزها تمرکز زیادی روی ساخت خودروهای شاسی‌بلند می‌گذارند چرا که تب خرید این خودروها بالاست. شاید لامبورگینی هم بخواهد با تولید یک نسخه جدید سهم بیشتری از بازار را به‌دست آورد.

سناریوی آخر نیز که احتمال کمتری دارد این است که لامبورگینی بخواهد نسخه جدید از پرچمدار خود یعنی اونتادور را معرفی کند. البته تمام این موارد در حد حدس و گمان است و ما ممکن است اشتباه کرده باشیم. با تمام این وجود به نظر می‌رسد با وجود این که لامبورگینی یک وقفه در تولید خود داشته اما قرار است با خبرهای خوش دوباره برگردد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها