|
کدخبر: 78836

بهره‌بردای از مترو هشتگرد با حضور روحانی

با حضور رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران، نمایندگان مجلس و برخی مقامات مترو هشتگرد به بهره‌برداری رسید.

گسترش نیوز: صبح امروز طی مراسمی با حضور رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران، برخی نمایندگان مجلس و شماری مقامات دولتی مترو کرج-هشتگرد به طول ۲۵.۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اجرا شده که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در طراحی، ساخت و تجهیز آن، کشور ۸۰ درصد به خودکفایی رسیده است.

حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مترو هشتگرد هزینه شده و قرار است ۲۵۰ هزار نفر مسافر را جابه‌جا کند.

حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران درباره مترو هشتگرد با اشاره به اینکه محوطه ایستگاه این مترو یک محوطه کامل برای پیش‌بینی کاربری‌های مرتبط با سیستم حمل‌ونقل ریلی است، اضافه کرد: در افق طرح توسعه مترو هشتگرد هر هفت دقیقه یک قطار حرکت خواهد کرد و این قطار ظرفیت جابه‌جایی ۲۵۰ هزار مسافر را دارد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر مترو هشتگرد باعث کاهش سفرهای جاده‌ای و کاهش آلودگی هوا به‌خصوص برای کلانشهر تهران خواهد شد.

وی ایمنی بالا یکی از مزیت‌های مترو هشتگرد عنوان کرد و افزود: طول مسیر از صادقیه تا ۶۷ کیلومتر است که ۴۱ کیلومتر از صادقیه تا گلشهر کرج پیش از این اجرا شده بود و امروز ۲۵.۸ کیلومتر دیگر به آن اضافه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: کل اعتبارات اجرای این طرح تا این مقطع بالغ بر هزار میلیارد تومان بوده که این منابع از محل اعتبارات دولتی تامین شده است. البته در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بخش عمده‌ای از نقدینگی مورد نیاز پروژه از محل منابع داخلی شرکت مادر تامین شده است.

طاهرخانی یادآور شد: در ساخت مترو صادقیه تا کرج حدود ۹۰ درصد اجرای کار به خصوص در بخش برق و تجهیزات به پیمانکاران و مشاوران خارجی وابسته بود اما خوشبختانه در مترو کرج-هشتگرد بیش از ۸۰ درصد کار با استفاده از توان پیمانکاران داخلی انجام شده است که نوید بخش آن است در توسعه مترو‌های حومه‌ای به ظرفیت‌های داخلی و توان داخل تکیه کرده‌ایم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها