|
کدخبر: 308727

وزیر ارشاد: جشنواره فیلم کودک اهمیت بالایی دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان با تاکید بر اهمیت و جایگاه این رویداد بیان کرد:‌ سینمای کودک، سینمای اعتماد خانواده ایرانی و آینه تمام‌نمای اخلاق و پاکیزگی است که مفاهیم درست زندگی کردن را به بچه‌ها می‌آموزد. جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بازتاب این سینماست که باید آن را جلا داد و جایگاهش را ستود.

فرهنگی و اجتماعی وزیر ارشاد: جشنواره فیلم کودک اهمیت بالایی دارد

پیام محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان منتشر شد.

در این پیام آمده است:

«سینمای کودک و نوجوان برگرفته از دنیای پاک و ضمیر پرنشاط کودکان، بخش قابل افتخار سینمای ایران است که رنگ زندگی و میل به تعالی را در ذهن خلاق آنان پرورش می‌دهد.

سرشت کودک و نوجوان با اخلاق و امید اُنس گرفته و لحظه لحظه با جست‌وجو در مسیر آموختن و آگاهی‌پذیری، رشد و تنفس می‌کند. نوباوگان تشنه و شیفتۀ حقیقت هستند و سینمای کودک و نوجوان می‌تواند راه حقیقت، ایمان، شجاعت و باور به پیشرفت را به ایشان نشان دهد.

جشنوارۀ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، امسال با شعار «بچه‌ها به سمت قلّه» انگیزۀ موفقیت برای فتح قلّه‌های پیشرفت، افتخار به امروز و عزت آینده را در کودکان و نوجوانان این سرزمین می‌پرورد. سینمای امروز ما با بهره‌گیری از فرهنگ غنی ایرانی و اندیشه‌های انسان‌ساز اسلامی، می‌تواند مظهر رویش و پرورش نسل‌های آگاه، م‌ؤمن و شجاع به آرمان‌های ملی و انقلابی باشد که خودباوری و تسلیم‌ناپذیری در مقابل زور را افتخار خود می‌داند. سینمای کودک، سینمای اعتماد خانواده ایرانی و آینۀ تمام‌نمای اخلاق و پاکیزگی است که با استفاده از ظرفیت‌های لطیف هنری، مفاهیم درست زندگی کردن را به بچه‌ها می‌آموزد. جشنوارۀ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بازتاب این سینماست که باید آن را جلا داد و جایگاهش را ستود. شور و ابتهاج این جشنواره موجب بالندگی و رشد سینمای کودک، تولیدات آن و پیوند بیشتر آثار با مخاطبان سینمای کودک و نوجوان خواهد شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها