|
کدخبر: 302827

تاکید مدیر کل اموزش و پرورش به توانمند سازی مدیران

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه رکن اصلی هر سازمان بالنده به‌‌ویژه آموزش و پرورش، نیروی انسانی است عنوان کرد این موضوع یک اصل و واقعیت پذیرفته شده است؛ باید به‌صورت ویژه روی نیروی انسانی و توانمندسازی و توان‌افزایی آن سرمایه‌گذاری کرد، متمرکز شد و کار کرد.

فرهنگی و اجتماعی تاکید مدیر کل اموزش و پرورش به توانمند سازی مدیران

آیین افتتاحیه دوره‌های توانمندسازی نیروهای مدارس و مراکز غیردولتی در شهر تهران صبح امروز ۱۷ مرداد ‌۱۴۰۲، صبح امروز در محل تالار فرهنگ برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و معلم اظهار کرد: مدارس غیردولتی بار سنگینی را از روی دوش مدارس دولتی برداشته‌اند، اما متاسفانه به موضوع توانمندسازی نیروهای مدارس و مراکز غیردولتی بی‌توجهی شده بود که امروز با اهتمام مقام عالی وزارت و تمامی همکاران ایشان بنا است کارهای بزرگی رخ دهد و این موضوع حل شود.

وی ادامه داد: امروز فاصله جوامع بشری، فاصله بین دانایی و نادانی است. هر کشوری که سطح دانایی بالایی دارد رشد یافته و توسعه یافته است. شاهد هستیم کشورهایی که در راه توسعه گام برداشته‌اند قبل از هر چیزی به آموزش و پرورش توجه داشته‌اند و سرمایه بیشتری را برای این حوزه هزینه کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه رکن اصلی هر سازمان بالنده به‌‌ویژه آموزش و پرورش، نیروی انسانی است عنوان کرد: این موضوع یک اصل و واقعیت پذیرفته شده است؛ باید به‌صورت ویژه روی نیروی انسانی و توانمندسازی و توان‌افزایی آن سرمایه‌گذاری کرد، متمرکز شد و کار کرد.

کریمیان با بیان اینکه دوره‌های توانمندسازی برای مدارس دولتی نیز برگزار خواهد شد، گفت: کلید ورود به مدرسه، مدیر مدرسه است در نتیجه به صورت ویژه باید روی وی سرمایه‌گذاری شود. براساس تجربه‌های موجود هر مدرسه موفق، مدیری قابل و خلاق داشته است و باید جایگاه مدیر را بالاتر از یک هماهنگ‌کننده دانست.

وی با تاکید بر اینکه باید دوره‌هایی در جهت افزایش توانایی رهبری و راهبری برگزار شود، تصریح کرد: مدیری که راهبر و رهبری موفق باشد مدرسه را در مسیر توسعه و رشد قرار خواهد داد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با یادآو‌رشدن این موضوع که برای مدیریت یک مدرسه به مهارت برنامه‌ریزی نیز باید توجه شود، خاطرنشان کرد: در دوره‌هایی که قرار است برای مدیران برگزار شود باید روی مهارت برنامه‌ریزی و مبحث توسعه ارتباطات کار شود، امروز دیگر در محیطی بسته حضور نداریم بلکه ارتباطات فراوانی با جامعه برقرار شده و با توجه به اینکه فناوری‌ها بخش زیادی از زندگی ما را درگیر خود کرده است، ارتباطات موثر موضوعی است که هر مدیری باید روی آن تسلط داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: البته نباید از موضوع مدیریت منابع غافل شد، یک مدیر مدرسه باید توانایی این را داشته باشد که از منابع مالی و انسانی بهره لازم را ببرد و بهترین استفاده را از آن‌ها بکند.

منبع: پاناخبر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها