|
کدخبر: 302689

اولین دوره های توانمند سازی فرهنگیان فردا در تالار فرهنگ تهران

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت : دوره های توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

فرهنگی و اجتماعی اولین دوره های توانمند سازی فرهنگیان فردا در تالار فرهنگ تهران

 رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت : مراسم افتتاحیه اولین دوره توانمندسازی معلمان و مربیان مدارس غیردولتی سراسر کشور ، سه شنبه ۱۷ مرداد در تالار فرهنگ تهران برگزار می شود .
این دوره در قالب ۳۶۰ ساعت و ۶ دوره آموزشی و تربیتی در بازه زمانی ۳ ساله برای معلمان و مربیان مدارس غیردولتی تدوین و طراحی شده که با محوریت دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور اجرا می‌شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود : دوره‌های توانمندسازی با هدف ارتقای کیفی برنامه‎‌های آموزشی و پرورشی و به منظور افزایش توانمندی حرفه‌ای و تخصصی معلمان و مربیان مدارس غیردولتی طراحی و تعریف شده است تا با توجه به ظرفیت‌های ممکن در کشور فرصت ایجاد رویکردهای مطلوب آموزشی و تربیتی در مدارس بیش از پیش فراهم آید.
رئیس سازمان مدارس ومراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به نیاز سنجی دوره‌ها و استفاده کاربردی از منابع آموزشی و پرورشی ، به تبیین علمی صلاحیت و شایستگی‌های عمومی ، حرفه‌ای و تخصصی معلمان و مربیان در مدارس غیردولتی پرداخت و اضافه کرد : ادامه فعالیت معلمان و مربیان مدارس غیردولتی بعد از سه سال منوط به دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی خواهد بود.
وی یادآور شد : برای دستیابی به اهداف سند تحول علاوه بر ارزیابی سنجه‌های مورد استخراج در آموزش و پرورش باید به دو مقوله توجه داشت؛ اول اینکه چه انتظاری از معلمان و مربیان در مدارس برای تربیت نسلی برابر با تراز انقلاب اسلامی داریم و در مرتبه دوم با الگوی مناسب آموزشی و تربیتی ، متناسب سازی وضعیت موجود و تبدیل آن به مطلوب انجام پذیرد .
وی با اشاره به نقش مدارس غیردولتی و معلمان در رسیدن به ماموریت‌های محوله آموزشی و تربیتی ابراز امیدواری کرد دوره‌های توانمند سازی معلمان و مربیان به ارتقای بینش و شناخت نقاط قوت و ضعف برنامه‌های آموزشی و تربیتی بیانجامد و با ارزیابی مناسب ، شرایط رشد تحصیلی و تربیتی دانش آموزانی پویا و در تراز انقلاب اسلامی پدید آید.
محمود زاده افزود : انتظار می‌رود این دوره‌ها با همه ظرفیت‌های موجود و مشارکت حضوری معلمان و مربیان مدارس غیردولتی منجر به افزایش توانمندی معلمان و شکوفایی استعدادها و توانایی‌های دانش آموزان شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها