|
کدخبر: 302004

معظل صندلی‌فروشی و جذب بی ضابطه دانشجویان ترم یک دانشگاه خارجی+فیلم

نماینده مردم یزد در مجلس ضمن تشریح محورهای تحقیق و تفحص از پردیس‌های بین المللی دانشگاه‌های علوم پزشکی، تصریح کرد: محورهای این تحقیق و تفحص «گزارش‌های واصله از خرید و فروش صندلی‌‎های این دانشگاه»، «شهریه بالای دریافتی از دانشجویان و هزینه کرد آن» و «جذب بدون ضابطه دانشجویان پس از فقط یک ترم تحصیل در دانشگاه‌‎های سطح پایین خارج از کشور» است.

فرهنگی و اجتماعی معظل صندلی‌فروشی و جذب بی ضابطه دانشجویان ترم یک دانشگاه خارجی+فیلم

محمدصالح جوکار با اشاره به بررسی تحقیق و تفحص از پردیس‌های بین المللی دانشگاه‌های علوم پزشکی در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: این تحقیق و تفحص در محورهای مختلفی از جمله نحوه پذیرش و بررسی سطح علمی ورودی‌ها در مقایسه با سایر دانشجویان پذیرفته شده در آزمون سراسری همان منطقه و میزان شهریه دریافتی از دانشجویان داخل و خارج و نحوه هزینه کرد آن است. نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین دیگر محورهای این تحقیق و تفحص، بررسی امتیازات ویژه برای فرزندان برخی از اقشار و بررسی درصد پذیرش دانشجویان انتقالی که بخشی از تحصیل را در خارج از کشور گذرانده و همچنین سطح علمی دانشگاه‌های مربوطه است.

 وی اضافه کرد: این تفحص مربوط به سال‌های 1392 تا امروز است که طبق ادعای وزیر بهداشت و معاونان وی اقدامات لازم در این خصوص انجام شده تا دیگر شاهد چنین شائبه‌های احتمالی نباشیم. البته این تحقیق و تفحص صرفا می‌خواهد گزارشی از اقدامات انجام شده تدوین کند تا اگر گام‌‎های مثبتی برداشته شده نیز به مردم اعلام و اگر تخلفی در گذشته بوده نیز به آن رسیدگی شود.
نگران افت رتبه علمی کشور هستیم وی با بیان اینکه رتبه علمی کشور با گزارش‌های رسیده به ویژه در حوزه پزشکی با روند فعلی زیر سئوال می‌رود، ادامه داد: چرا در شرایطی که متقاضیان ورود به رشته‎‌های پزشکی با مشقت و سختی بسیار وارد دانشگاه‌ها می‌‎شوند، باید گزارش‌‎هایی در زمینه خرید و فروش صندلی و یا بازگشت دانشجویانی که از سطح علمی بالایی برخوردار نیستند، در پردیس‌‎های علوم پزشکی را شاهد باشیم.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اضافه کرد: از سوی دیگر پزشکی که در این دانشگاه‌ها مدرک می‌گیرد، پزشک حازقی نخواهد بود که این ماجرا نیز نگران کننده است؛ لذا انتظار داریم موضوع تحقیق و تفحص در کمیسیون آموزش رأی گیری و نهایتا گزارش آن به صحن مجلس ارائه شود.

منبع: دولت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها