|
کدخبر: 230444

لینک اول گوگل شوید/ ۷ نکته آموزشی برای رسیدن به صفحه اول گوگل

گوگل یکی از پر طرفدارترین موتورهای جست و جو گر است و هر زوره میلیون‌ها کاربر یا و حتی میلیاردها از آن برای پیدا کردن لینک سایت مورد نظرشان استفاده می‌کنند.

فرهنگی و اجتماعی لینک اول گوگل شوید/ ۷ نکته آموزشی برای رسیدن به صفحه اول گوگل

گوگل یکی از پر طرفدارترین موتورهای جست و جو گر است و هر زوره میلیون‌ها کاربر یا و حتی میلیاردها از آن برای پیدا کردن لینک سایت مورد نظرشان استفاده می‌کنند. از این رو بسیاری از محتوا نویسان و یا کسب و کارها به دنبال این هستند که وقتی برخی از افراد به دنیال خدمات یا محصولتی می‌گردند و نام آنچه را که می‌خواهند در گوگل سرچ می‌کنند، سایت‌های آنها اول پیشنهاد شود. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چگونه می‌توان لینک اول گوگل شد.

به عبارت دیگر وقتی افراد به دنبال مطلبی هستند و شما آن محتوا را در وب سایتان دارید باید چیکار کنید که گوگل ابتدا وب سایت شما را به کاربران پیشنهاد دهد. پس اگر این برایتان مهم هست در ادامه این مقاله با همراه باشید.

یکی از دغدغه‌های مهم بسیاری از متخصصان سئو این می‌باشد که در صفحه اول گوگل قرار بگیرند. این امر تنها زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که به خوبی از تکنیک‌های سئو استفاده شده باشد. همیشه برای رسیدن به هر چیزی سختی هایی وجود دارد. اگر شما تمایل دارید که به لینک اول گوگل تبدیل شوید، پس کمی حوصله کنید و در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

آمار نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از افرادی که در گوگل مطلبی را سرچ می‌کنند و گوگل سایت هایی را به آنها پیشنهاد می‌دهد، صفحه را تا پایین اسکرول نمی‌کنند یعنی روی همان صفحات اولی که گوگل به آنها پیشنهاد داده است کلیک می‌کنند. از این رو کاملا مشهود است که قرار گرفتن سایت در صفحه اول بسیار مهم است و برای رسیدن به آن شما باید از اصول سئو آگاه باشید و آنها را به درستی اعمال کنید. در این صورت جز جز سه نتیجه برتری می‌شوید که گوگل به کاربران پیشنهاد می‌کند.

اگر برایتان مهم نباشد که لینک اول یا جز سه لینک برتر گوگل شوید. به طور طبیعی بازدیدکنندگانی را از دست خواهید داد و از طرفی با توجه به هزینه‌ای که برای بخش سئو سایت تان می‌کنید اون بازده لازم را به‌دست نخواهید آورد. شما به یک ترافیک طبیعی برای سایتان نیاز خواهید داشت چرا که آمار نشان می‌دهد که حدود ۹۳ درصد از اطلاعات با استفاده از موتورهای جست و جوگر به ویژه گوگل تبادل می‌شود.

آمار نشان می‌دهد که روزها یک تریلیون سرچ در فضای مجازی صورت می‌گیرد. از این رو اگر اصول سئو کاملا در سایت شما رعایت شده باشد ترافیک خوبی به سمت سایت شما سرازیر می‌شود. اما تقریب تعداد بسیار زیادی از صاحبان این سایت‌ها نمی‌دانند که دقیقا چگونه می‌توانند سایت شان را جز سه سایت اول پیشنهادی گوگل قرار دهند. همچین در زمان سئو نویسی آنها توجه کمی به کلمات کلیدی می‌کنند که ممکن است کاربران آن کلمات را در موتور جست و جو گر سرچ نمایند. و وقتی کلمات کلیدی به خوبی سئو نشده باشند، گوگل نمی‌تواند سایت شما را شناسایی کند و در نتیجه سایت شما بین نتایج اول نخواهد بود.

اما با توجه به اینکه بسیاری از صاحبان سایت‌ها می‌دانند که چقدر مهم است که در بین سه صفحه اولی باشند که گوگل آنها را به مخاطبان نشان می‌دهد، از این رو رقابت نسبتا سنگینی به وجود آمده است. برای اینکه بتوانید به هدف تان برسید باید به خوبی بدانید که از چه تکنیک هایی استفاده نمایید. پس حتما در ادامه این مقاله کنار ما باشید.

همچنین توجه داشته باشیم که حتما لازم نیست که از لینک‌ها یا سایر روش‌های رایج بین‌سازی سایت استفاده نمایید تا برای کلمات کلیدی مد نظرتان رنک بگیرید. اول باید بدانید که چرا نمی‌توانید رتبه سایت تان را ارتقا دهید. در ادامه این مقاله تکنیک‌های مناسبی را به شما آموزش خواهیم داد که با کمک آنها بتوانید رتبه سایت تان را افزایش دهید.

تکنیک‌های آموزشی برای ارتقا رتبه سایت در صفحه اول

بدون شک برای اینکه بتوانید رتبه سایت تان را بالا ببرید شما باید از تکنیک‌های منحصر به فردی استفاده نمایید. در اینجا ما چندتا از مهم‌ترین تکنیک‌ها را از سایت آموزشی سئو روز جمع آوری کردیم که به به کارگیری آنها می‌توانید به لینک ۱ گوگل بیایید.

به کارگیری کلمات کلیدی طولانی

یکی از راه‌های ارتقای رتبه سایت تان این است که از کلمات کلیدی طولانی به درستی در کل محتوا استفاده نمایید. چرا که معمولا عبارت‌های طولانی می‌توانند برای شما ترافیک زیادی را به وجود آورند. به خاطر داشته باشید شما در صورتی می‌توانید که بهترین عملکرد را با استفاده از عبارات طولانی به‌دست آورید که در مجموع شمار زیادی از آنها را در کل محتوایتان به کار ببرید.

نکته حائز اهمیت این است که اگر شما بتوانید کل محتوایتان را با عبارت طولانی کلیدی پوشش دهید یعنی از آن عبارت به خوبی استفاده کنید راحت تر می‌توانید رتبه بگیرید. اما چون بسیاری از افراد از این نکته مطلع نیستند تنها یکی یا دوبار از عبارت کلیدی طولانی استفاده می‌کنند و این کارآمدی لازم را برای ارتقا رتبه سایتشان ندارد. اما اگر بدانند که چگونه از کلمات کلیدی طولانی به خوبی در محتوایشان استفاده کنند، رتبه سایت شان بالا تر خواهد رفت و رقابت در آن به مراتب کمتر می‌باشد.

بهترین استفاده از این مورد عمدتا در سایت‌های فروشگاهی می‌باشد چرا که بیش از ۶۰ درصد از خریداران محصولات این فروشگاه‌ها عبارت‌های طولانی را سرچ می‌کنند. زیرا می‌خواهند اطلاعات جزیی تر را در رابطه با یک محصول به‌دست آورند. برای مثال فروشگاه بزرگی مانند آمازون بیش از نیکی از فروش خود را با سئو کلمات کلیدی طولانی تر به‌دست آورده است. از این رو اگر شما مشتریان خود را به خوبی بشناسید و دقیقا بدانید که آنها چه نیازهایی دارند می‌توانید در بالا بردون رتبه سایت خود به خوبی عمل کنید و عملکرد خوبی داشته باشید.

به طور کلی، می‌توان نتیجه گرفت که برای سایت هایی که تازه کار هستند و به تازگی کارشان را در دنیا اینترنت آغاز کرده‌اند بهترین راه برای ارتقا رتبه سایت این است که از کلمات کلیدی طولانی استفاده نمایند. و اصلا از کلمات کلیدی کوتاه استفاده نکنند چرا که رقابت در بین استفاده از کلمات کلیدی کوتاه شدیدا زیاد است. از این رو سایت‌های تازه کار شانس کمتری دارند که با کلمات کلیدی کوتاه در گوگل رتبه بگیرند.

به کار گیری AdWords برای ارتقا سایت

شما برایتان این سوال پیش بیاید که ادوردز نمی‌تواند به طور طبیعی باعث ترافیک در سایت شما شود. درباره تاثیر‌گذار بودن آن باید بگوییم که تعداد زیادی از صفحات در گوگل سایت هایی هستند که عمدتا از تبلیغات پولی استفاده نموده‌اند. در صورتی که کاربر صفحه را اسکرول نمی‌تواند به SERP برسد. بسیاری از صاحبان سایت‌ها از همین تبلیغات پولی استفاده می‌کنند تا به نتیجه مد نظرشان برسند.

البته نکته دیگری نیز وجود دارد که باید مد نظر قرار دهید و این است که نتایجی که عمدتا از طریق ادوردز به نمایش گذاشته می‌شود، خیلی مرتبط با کلمات کلیدی سرچ شده نیستند. از این رو نیازی نیست که حتما برای کلمه کلیدی مورد نظر محتوا تولید شود شما می‌توانید تنها در مورد محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید تولید محتوا کنید و به راحتی با این تبلیغات کاربران را به سمت سایت خودتان بکشانید. از این رو با کمک ادوردز نیز می‌توان رتبه سایت را ارتقا داد و در صف اول گوگل قرار گرفت هر چند این کار کمی متفاوت است اما در عملکرد بهتر سایت شما تاثیر خوبی دارد.

تولید مقاله بیشتر

طبیعتا شما نمی‌توانید از کلمات کلیدی مشابه در همه پست‌ها یا همه مطالبی که منتشر می‌کنید استفاده نمایید، در حقیقت شما باید این استراتژی را مد نظر قرار دهید که هر پست تان تقریبا دارای دو کلمه کلیدی تمرکزداشته باشد. از این رو طبیعتا شما نیاز دارید که مقاله‌های زیادی را برای وب سایتان تولید نمایید. به طور کلی هر چه محتوا و مطالب بیشتری را در سایت داشته باشید، شانس شما برای اینکه رتبه بهتری توسط گوگل دریافت نمایید بیشتر خواهد شد. همچنین هر چه مختوا بیشتری را تولید نمایید مقاله‌های بیشتری در سایت شما منتشر می‌شوند و هر یک از این مطالب می‌تواند به طور جداگانه ترافیکی را برایتان ایجاد نماید. بر اساس امارهای منتشر شده تنها آن دسته از وب سایت‌ها به موفقیت بزرگ رسیده‌اند که ماهانه به طور متوسط ۱۵ پست را در سایت خود منتشر کرده‌اند.

همان طور که می‌دانید نمی‌شود با تولید محتوای کمتر از رقبای سرسخت تان پیشی بگیرید و رتبه اول را در سرچ گوگل به‌دست آورید. بهتر است که به طور هفتگی یا ماهانه کلمات کلیدی وب سایت تان را سرچ نمایید و دائما در آن مطالب جدیدی را منتشر کنید و تصمیم بگیرید که از چه محتوایی برای سایت تان استفاده نمایید. بعد از آن دیگر می‌توانید با خیال راحت فعالیت‌های مرتبطی را انجام دهید که به راحتی در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. همچنین ابزار زیادی برای بررسی کلمات کلیدی سایت وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده نمایید تا از بهترین عبارت کلیدی برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

همچنین نکته مهم دیگر که می‌تواند باعث ارتقا رتبه سایت شما شود تولید محتوا شما می‌باشد. معمولا گوگل برای آن دسته از محتواهایی که کمتر از ۱۰۰۰ کلمه‌اند رتبه خوبی را در نظر نمی‌گیرد. پس اگر تاکنون محتوایات کوتاهی در سایت تان قرار می‌دادید بهتر است که سریعا این کار را متوقف کنید و مطالبی را به آنها اضافه کنید تا مطالبتان بیشتر شود و مورد توجه گوگل قرار بگیرید.

عناوین جذاب تولید کنید

به خاطر داشته باشید که عنوان‌ها همواره جز مهم‌ترین بخش‌های هر محتوا به شمار می‌آیند. در صورت عدم استفاده از عناوین جذاب و ترغیب کننده، شانس شما برای جذب مخاطب و قرار گرفتن در سایت‌های رتبه برتر توسط گوگل به شدت کاهش پیدا می‌کند.

زمانی که شما یک محتوا خیلی خوب و قوی تولید می‌کنید، باید توجه داشته باشید که عنوان جذابی را برای آن انتخاب نمایید. در غیر این صورت، علیرغم اینکه محتوای قوی دارید ممکن است خیلی مورد استقبال خوانندگان قرار نگیرد و از آن به راحتی عبور کنند. پس قبل از انتشار محتوا حتما به عنوان ن توجه کنید تا بتوانید بهترین متنی را که می‌تواند باعث جذب کاربران شود ارائه دهید.

در صورتی که شما سئو بلد باشید یا به کلاس‌های آن رفته باشید به شما آموزش داده می‌شود که عنوان یک مطلب چقدر می‌تواند حائز اهمیت باشد و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. از این رو اگر قصد دارید جز صفحات اول جست و جو گوگل معرفی شوید باید وقت زیادی را صرف تولید محتوا قوی و عناوین جذاب و ترغیب‌کننده بگذارید.

بهتر کردن سرعت سایت

به خاطر داشته باشید سرعت سایت شما از دیگر عوامل تاثیرگذار در ارتقا رتبه توسط گوگل به حساب می‌آید. صفحات سایت شما باید به گونه‌ای باشد که با سرعت نسبتا خوبی روی تمامی دستگاه‌ها بارگزاری شود. به طور طبیعی زمانی که سرعت سایت شما پایین است این تاثیر منفی روی رتبه‌بندی اسیت شما توسط گوگل خوهد داشت. از این رو وقتی که کاربران در حال باز کردن صفحه شما هستند وبا کندی سرعت مواجه می‌شوند ممکن است سایت شما را ببندند و به سراغ سایت دیگری بروند.

برای بالا بردن و بهتر کردن سرعت سایت تان شما می‌توانید از ابزارهای مختلفی استفاده نمایید. ما در اینجا به شما پیشنهاد می‌کنیم که استفاده از ابزار gtmetrix در اولویت کارتان قرار دهید. پس بنابراین اگر رتبه دهی گوگل برایتان مهم است و می‌خواهید جز صفحات اولی باشید که گوگل به کاربران پیشنهاد می‌دهد باید به فکر بهینه‌سازی سرعت سایت تان باشید. برای این کار عوامل موثری وجود دارد که می‌توانید آنها را مد نظر قرار دهید. برای مثال شما می‌توانید برای سایت تان از یک هاست قدرتمند یا کارآمد استفاده نمایید. چرا که وقتی که هاست سایت شما قوی باشد به طور کلی باعث افزایش سرعت سایت شما خواهد شد. همچنین شما می‌توانید از یک قالب بهینه استفاده نمایید. سعی کنید که برای سایت تان از قالب‌های سبک استفاده نمایید. نکته دیگر که در بالا بردن سرعت سایت حائر اهمیت است این می‌باشد که سعی کنید حجم تصاویر سایت تان را کاهش دهید. باید از تصاویری استفاده نمایید که حجم کمتری داشته باشند. در نهایت شما برای بهینه‌سازی سرعت سایت تان می‌توانید افزونه‌های غیر ضروری را حذف نمایید.

اعتبار نام دامنه

همچنین به خاطر داشته باشید که هر چه مدت زمان بیشتری شما دارنده ی یک سایت باشید، اعتبار دامنه شما بیشتر است. همچنین در این رابطه هر چه محتوا تولید شده توسط شکات ارزشمندتر باشد باعث افزایش اعتبار دامنه خواهد شد. سعی کنید که از کلمه یا عبارت کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در دامنه نیز استفاده نمایید. در چنین حالتی شانس شما برای گرفتن رتبه از گوگل به شدت بالا می‌رود.

تخمین بک لینک مورد نیاز

به خاطر داشته باشید یکی از عوامل تاثیرگذاری که می‌تواند به سایت شما در ارتقا رتبه توسط گوگل کمک کند بک لینک است. از این رو استفاده از بک لینک می‌تواند یک استراتژی بسیار ارزشمند برای ارتقا رتبه سایت شما به حساب بیاید. همچنین استفاده از بک لینک برای خود گوگل هم مبحث بسیار مهمی می‌باشد. آمار نشان می‌دهد که هر چه تعداد بک لینک‌های با کیفیت در یک سایت بیشتر باشد آن سایت رتبه بهتری را نسبت به قبل به‌دست خواهد آورد.

بک لینک‌ها به نوعی به صفحه شما اعتبار می‌بخشند و از طرفی وقتی اعتبار سایت شما بیشتر باشد گوگل رتبه بهتری را به شما خواهد داد. شما می‌توانید شما می‌توانید از لینک‌های داخلی با کیفیت در وب سایت تان استفاده نمایید.

به طور کلی ما در اینجا سعی کردیم تا اطلاعات و تکنیک هایی را به شما معرفی کنیم تا سایت تان لینک اول گوگل شود. امیدواریم که مطالب ما برایتان مفید واقع شده باشد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر