|
کدخبر: 115645 آیدا فریدی

تصاویر/ داستان ناتمام فرش ایرانی

بازار فرش ایرانی کساد است! اما این کسادی بازار چیزی از ارزش فرش دستباف ایرانی کم نکرده است. قصه یک قصه تکراری است اما اندوه روایت این داستان تکراری ته نشین نمی‌شود! فرشباف در پستوی کارگاه ترمه و ترنج می‌بافد و نقش می اندازد و تار زمین را به پود آسمان می‌بافد. گزارش تصویری پیش رو روایتی است تصویری از بازار فرش فروش‌های تهران واقع در بازار بزرگ و سرای فرش های ابریشم کار .

عکس تصاویر/ داستان ناتمام فرش ایرانی

داستان فرش، داستانی ناتمام است و ناتمام خواهد ماند! مثل بسیاری مسائل و داستان‌های هر سرزمینی که ناتمام ماندند. هرچند ناتمام های ما بسیارند. نقصی بی شک در کار است، نقصی  نه در تارو پود فرش و نقشی  که زبانزد است و مینایی !

اگر از نگارنده بپرسند  متولی حمایت از فرش ایرانی  کیست؟ می‌گویم متولی گویا خودش در تار و پود یک چارچوب نامنظم حمایتی بی نقش و تماشاگر است. اما فرش‌کار و فرش فروش و فرش‌باف و عاشقان و کاسبان و تاجران فرش پیشتر و بیشتر از متولی حواسشان به فرش هست و دل می‌سوزانند بر این دایره مینایی فرش ایرانی.

دل خوش نکرده‌ایم به هیاهوی رسانه‌ای حمایت از فرش ایرانی که از فرط  تکرارهای بی‌شمار دیگر  کلیشه و بی‌معنا شده است. نشست‌های خبری و عزل و نصب‌ها بی ثمر است وقتی نقش ناب ایرانی را ماشین‌های بازرگان چینی می بافند !

 

 

 

منبع: گسترش نیوز

ارسال نظر