|
کدخبر: 113752

برگزاری رویداد ملی فرش دستباف در تهران

بیست و نهمین نمایشگاه بزرگ فرش دستباف ایران ٢٨ مرداد تا سه شهریورماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

نمایشگاه برگزاری رویداد ملی فرش دستباف در تهران

متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام، دریافت غرفه و ثبت درخواست‌های خود از طریق سایت شرکت بین‌المللی بازرگانی و نمایشگاهی تهران به عنوان مجری نمایشگاه به آدرس www.titexgroup.com اقدام کنند.

برپایی این نمایشگاه طی ماه‌های اخیر مورد اصرار فعالان این حوزه و حتی برخی از مسوولان حوزه اقتصادی بوده است زیرا امسال کشور به افزایش میزان صادرات غیرنفتی به منظور مقابله با تحریم‌های خصمانه در حوزه صادرات نفتی نیاز دارد و در همین رابطه رونق بخشیدن به فضای کسب و کار و تولید در حوزه فرش تأثیر بسزایی در رشد میزان صادرات غیرنفتی خواهد داشت.

امسال برگزاری نمایشگاه‌های ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا با تأخیری سه ماهه مواجه شد و اکنون مسوولان تلاش می‌کنند با اجرای تقویم فشرده رویدادهای نمایشگاهی ۹۹ بتوانند همه نمایشگاه‌ها را در زمان مفیدی برگزار کنند.

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه فرش دستباف ایران در تاریخ سه تا ۹ شهریور ماه سال گذشته برگزار شد و ارائه یافته‌های علمی در خصوص تاثیر فرش دستباف بر سلامت جسم و روان، اجرای مراحل بافت فرش دستباف به صورت آموزشی به چند زبان و نمایش کتاب‌های نفیس فرش دستباف از جمله برنامه‌های روز نخست این نمایشگاه بود.

هنر ایرانی از گذشته‌های دور به دست‌های پینه بسته و تار و پود فرش دستباف گره خورده است و فرش کشور در حوزه تولید و صادرات رقابت جدی با برخی از کشورهای منطقه از جمله امارات متحده عربی و ترکیه دارد.

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها