|
کدخبر: 304157

گیربکس خورشیدی چه کاربردی دارد ؟

گیربکس خورشیدی ، یک گیربکس مدل جدید و پر تقاضا در انواع صنایع میباشد . با توجه به تقاضای بالای زیادی که برای این محصول وجود دارد ، در طی چندین سال اخیر برندهای بزرگی در زمینه ی تولید گیربکس خورشیدی وارد این عرصه شده و در حال فعالیت میباشند . چندتا از بزرگترین برند های تولید کننده ی گیربکس ، شرکت های sew  ، رجینا ، بونفیلیولی  و .. میباشد . این شرکت ها از مهمترین برندهای جهانی میباشند . محصولات هر شرکت به یک سری مشخصات و ویژگی ها معروف میباشد ، به عنوان مثال از رجینا در فعالیت های سخت و سنگین ، از گیربکس خورشیدی  SEW  برای کارهای دقیق و از بونفیلیولی برای فعالیت هایی که شرایط خاص دارند استفاده میشود . 

گیربکس

ویژگی های گیربکس خورشیدی یا سیاره ای 

گیربکس های خورشیدی در طی چند سال اخیر به یکی از ابزار آلات پر استفاده در صنایع تبدیل شده است . دلیل این امر نیز طراحی منحصر به فرد این محصول در مقایسه با دیگر گیربکس ها میباشد . در اصل برگ برنده ی اصلی این دستگاه نوع چیدمان و جنس دنده های آن میباشد ، به این شکل که یک چرخدنده خورشیدی در مرکز محور قرار گرفته و سایر دنده ها یا دنده های سیاره ای با سایزهای متفاوت در دور آن نصب میشوند . همچنین دنده های درون این دستگاه نیز به روش سوزنی طراحی و تولید میشوند پس هم مقاومت بیشتری میتوانند از خود نشان دهند و هم در حین کار سروصدای کمتری تولید میشود . 

از دیگر مزیت های بارز گیربکس های سیاره ای این است که بیشتر سری ها در سایز کوچک تولید میشوند و به همین دلیل از آن میتوان در ساخت بیشتر دستگاه ها مانند دستگاه CNC به کار برده میشود و از طرفی مشکلی برای استفاده در فضاهای کم و بسته نیز وجود ندارد . دستگاه CNC یکی از حساس ترین و پرخطرترین دستگاه ها صنعتی میباشد که از آن برای برش قطعات سنگین با دقت بالا استفاده میشود ، یکی از دلایلی که از گیربکس سیاره ای درون این دستگاه استفاده میشود این است که دقت گیربکس سیاره ای بالا بوده و همچنین درصد خطا و لغزش درون آن نیز نزدیک به صفر می باشد .

ثابت بودن یا متحرک و محرک بودن قطعات داخلی گیربکس سیاره ای همیشه به یک شکل نیست و میتوان قطعات آن را به پنج حالت تنظیم کرد که برخی از حالت ها برای نقش افزاینده و برخی برای نقش کاهنده ایجاد میشوند . 

با توجه به مطالبی که از قبل بیان شد ، میتوان متوجه شد تقاضای این کالا در بازار بسیار زیاد است و در زمینه های بسیار زیادی از فعالیت های کوچک تا بزرگترین صنایع به کاربرده میشود . به همین دلیل نیز برندها و شرکت های مختلفی نیز در زمینه ی تولید همین محصول سال ها است شروع به فعالیت کرده اند . در ادامه به معرفی برخی از این برندها میپردازیم : 

  • گیربکس خورشیدی رجینا 

شرکت رجینا یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین تولید کننده های ایتالیایی گیربکس سیاره ای میباشد ، در واقع گیربکس سیاره ای رجینا به دلیل داشتن راندمان بالای 98 درصد در عین کم حجم بودن دستگاه ، به یکی از معروف ترین برندهای این زمینه تبدیل شده است . توانایی تولید از 0.5 تا 800 دور در دقیقه را داشته و در هر طبقه نسبت تبدیل دور از 3 تا 7 متغیر است .  

از دیگر ویژگی های این گیربکس میتوان به موارد زیر اشاره کرد : 

  1. پوسته ی این گیربکسها معمولا از جنس چدن ساخته میشود و مقاومت بیشتر در برابر خطرات احتمالی محیطی دارد . 
  2. دند های این گیربکس از جنس فولاد میباشد و به همین دلیل مدت زمان بیشتری را بدون هیچ گونه آسیبی میتواند فعالیت کند 
  3. توانایی بالا در تولید گشتاور مقدار بالا 
  4. تولید در سری های مختلف ( زاویه دار ، هالو شافت ؛ پایه دار و …. )
  5. دارای شرینک دیسک میباشد و به همین دلیل در صورت وارد شدن شوک مکانیکی به دستگاه ، این دستگاه از ایجاد خسارت و آسیب جلوگیری میکند . 
  • گیربکس خورشیدی بونفیلیولی 

از دیگر تولید کننده های گیربکس خورشیدی ، شرکت بونفیلیولی میباشد که بیشتر محصولات آن به توانایی و مقاومت بالا معروف میباشند . به عبارتی از گیربکس سیاره ای بونفیلیولی بیشتر در صنایع و فعالیت های سنگین استفاده میشود و دلیل این امر ساختار چرخدنده ، نوع شافت ها و همچنین انعطافی دستگاه برای نصب از خود نشان میدهد . قطعات یدکی و اختیاری که میتوانید به این دستگاه نصب کنید ، سنسور ترموستات و ترمیستور و خنک کننده دستگاه میباشد .

ویژگی های گیربکس خورشیدی Bonfiglioli : 

  • طراحی چند استیجه دستگاه 
  • استفاده از تعداد زیاد چرخدنده که باعث میشود بار تحمیلی به دستگاه بین چرخدنده ها تقسیم شود و اصطکاک کمتری ایجاد شود 
  • تولید در انواع سری و مدل ها ( پایه دار ، فلنج دار ، شرینک دیسک و …. ) 
  • توانایی تولید گشتاور از 1000 تا 1.287.000 نیوتن من 
  • تولید در هجده سایز مختلف 
  • دارای یاتاقان بندی مناسب و با کیفیت 
  • گیربکس خورشیدی SEW 

 یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده ی گیربکس صنعتی ، شرکت SEW میباشد . محصولات شرکت SEW در بیشتر صنایع به مقاوم بودن و دقت بالا در تمامی مراحل طراحی و تولید ، معروف میباشد . گیربکس خورشیدی SEW ، طراحی پایه اش متشابه ی سایر رقیبان خود میباشد اما مهمترین تفاوت بین آنها ظرافت و دقتی است که در حین طراحی و تولید به کار میرود و از همین جهت میتوان از آن در زمینه های حساس استفاده کرد . 

ویژگی های گیربکس SEW : 

  • امکان تغییر دادن تعداد طبقات برای به دست آوردن مقدار دور و گشتاور مورد نیاز وجود دارد . 
  • در یازده مدل متفاوت تولید میشود 
  • بیشتر مدل ها دارای سایز کوچکی میباشند 
  • توانایی و مقاومت بالا در برابر بار های تحمیلی و بسیار کم بودن درصد لقی
  • امکان نصب در محیط های کوچک و بسته وجود دارد 
  • پوسته از جنس چدن یا فولاد ساخته میشود به همین دلیل مقاومت بالایی دارد
  • شرایط ساده و آسانی برای نصب بر روی الکتروموتور دارد .  

گروه صنعتی درویش ، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان ابزار آلات صنعتی میباشد که چندین سال است در این زمینه در حال فعالیت میباشد . برای خرید گیربکس خورشیدی از گروه صنعتی هم میتوانید خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید و هم از طریق تماس تلفنی و آنلاین ( از طریق پیام رسان ها ) انجام دهید .  

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها