|
کدخبر: 284855

افتتاح ۱۴ طرح صنعتی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که ۱۴ طرح صنعتی در استان تکمیل و آماده افتتاح شده است.

صنعت افتتاح ۱۴ طرح صنعتی در چهارمحال و بختیاری

«سجاد رستمی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، ضمن بیان مطلب فوق گفت: این ۱۴ طرح صنعتی که با سرمایه‌گذاری ۶۱ میلیارد تومان اعتبار در حال تکمیل و آماده‌ افتتاح بوده، مربوط به بخش‌های صنایع غذایی، کانی‌های غیرفلزی، محصولات بهداشتی و صنایع شیمیایی است.

وی با بیان اینکه طرح‌های آماده افتتاح در استان برای ۱۳۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند، افزود: این طرح‌ها که در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان، سامان و بن واقع شده است، در دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه درحال‌حاضر دو هزار واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری در دست ساخت است، یادآور شد: از این تعداد ۴۰۰ مورد آن بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد و با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی جدید سهم این استان در طرح‌های صنعتی فعال کشور به ۲.۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: این استان هم‌اکنون به‌عنوان تنها تولیدکننده ورق‌های گالوالوم کشور، تنها تولیدکننده ورق‌های گالوانیزه خودرو خاورمیانه و دارنده نخستین مرکز خصوصی پرتودهی گامای خاورمیانه مطرح است و تنها تولیدکننده شیرخشک نوزاد با برند ایرانی، تنها تولیدکننده مخازن گاز مایع ال. پی. جی (LPG)، نخستین و تنها تولیدکننده صنایع آزمایشگاهی مجازی در ایران، تنها تولیدکننده قطعات پلیمری خودرویی کشور و بزرگ‌ترین تولیدکننده موکت و کف‌پوش خودرویی ایران در این استان فعالیت دارد.

رستمی همچنین گفت: هم اکنون در این استان ۹۲۶ واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحد‌های بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد‌های صنعتی کوچک هستند.

 

منبع: شاتا
  • جل و کول ارسالی در

    این طرح ها هرسال افتتاح میشن چقدر مسئولین استان ما خودشونا جرمیدن اینا مسئول نیستن مشغولن بیچارهها

ارسال نظر