|
کدخبر: 249590

سایه سنگین صنایع آلاینده تهران بر روی قم

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با تاکید به محدویت منابع انرژی و خاک و فرصت و تهدید همزمان قرارگیری قم در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، گفت: شعاع ۱۲۰ متری تهران نباید به بهانه‌ای برای سرریز صنایع آلاینده تهران به شهرک‌های صنعتی این استان تبدیل شود.

اکبر ابدالی در نخستین روز کاری خود بعنوان سرپرست سازمان صمت استان قم با اشاره به اصول مدیریتی جدید در سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: مشورت پذیری، اقتدار، تعامل با بخش خصوصی، تولیدکنندگان، اصناف، ارگان ها، جهادی بودن، مردمی بودن، ترویج و فرهنگ سازی در امر تولید و اشتغال و داشتن نگاه راهبردی و علمی به موضوعات اصول اصلی در سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خواهد بود.

ابدالی با بیان اینکه در دوره جدید تلاش می شود جایگاه کارشناسی در سازمان صمت قم ارتقا یابد، گفت: یکی از الزامات مهم رونق تولید اصل تعامل بین دستگاه های مختلف بخش خصوصی و دولت است.

وی با اشاره به برخی موضوعات تخصصی صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: تحلیل آماری و کمی یکی از ابزارهای موجود در نگاه به موضوعات تخصصی حوزه صنعت و معدن است و در کنار آن باید نگاه کیفی و عمق دادن به مسائل و محتواها نیز جدی گرفته شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تصریح کرد: طی ۱۰ سال گذشته استان قم از نظر صنعتی توسعه مطلوبی پیدا کرده است و امروز لازم است تا تعمیق صنعت در این استان مورد توجه قرار بگیرد.

ابدالی با اشاره به ملزومات تعمیق بخش صنعت قم اظهار داشت: دانش بنیان شدن صنایع، توسعه واحدهای موجود و افزایش خطوط تولید و ساخت داخل و نهضت تعمیق بوم سازی صنایع در این رابطه در دستور سازمان صمت قم خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت بومی سازی و تعمیق نهضت ساخت داخل ابراز کرد: واحدهای مونتاژی برای شروع فعالیت اقتصادی و افزایش ظرفیت اشتغال نقش قابل قبولی دارند اما این واحدها باید به دنبال بوم سازی و نهضت ساخت داخل حرکت کنند و منابع محدود مالی و اعتباری را به سمت تولیدات مونتاژی سوق ندهند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به طرح درج قیمت تولید کننده در کالاهای مصرفی افزود: این قبیل اقدامات کیفی باید به سمت افزایش کیفیت و شفافیت و جلب رضایت بیشتر تولیدکننده، مصرف کننده و حذف نقش دلالان حرکت کند.

 

وی با تاکید بر اینکه صنایع بزرگ از اهمیت بالایی برخودار است، گفت: اهمیت صنایع بزرگ نباید سبب شود تا صنایع کوچک به حاشیه رفته و حمایت های لازم از آنها صورت نگیرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: ساخت صنایع و محصولات مربوط به حوزه مسکن برای احداث سالانه یک میلیون مسکن در کشور یکی از اهداف مهم این سازمان در دوره جدید است.

گفتنی است،‌ حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم  فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها