|
کدخبر: 250543

آذربایجان‌شرقی طلایه دار راه اندازی ۴۲۳ واحد صنعتی

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی ۴۲۳ واحد صنعتی در ۱۱ ماه گذشته با سرمایه‌ای بیش از ۴ هزار و ۷۴۴ میلیارد تومان در استان خبر داد.

صابر پرنیان ضمن تشریح بخشی از عملکرد این سازمان در حوزه امور صنایع و تأکید بر پیگیری برنامه‌های محوری وزارت صمت، گفت: راه‌اندازی واحدهای یاد شده، زمینه اشتغال بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ نفر را فراهم کرده است و از این تعداد، ۲۰۵ واحد صنعتی ایجادی و ۲۱۸ واحد نیز توسعه ای بوده است.

وی افزود: بیشترین واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده ایجادی و توسعه‌ای استان در گروه‌های صنعتی محصولات غذائی و آشامیدنی‌ها، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، محصولات از لاستیک و پلاستیک، محصولات فلزی فابریکی، وسایل نقلیه موتوری و ساخت ماشین آلات و تجهیزات بوده‌اند.

پرنیان ادامه داد: در راستای سیاست حمایت و تعمیق تولید داخلی، تعداد معافیت گمرکی ماشین‌آلات در بازه زمانی یازده ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۴ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین از فعالیت بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری با سرمایه بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان و با اشتغال تقریبی ۱۲۹ هزار نفر در استان خبر داد و تصریح کرد: بیشترین واحدهای فعال در حوزه شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، شبستر، بستان آباد، مرند و بناب قرار دارند.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها