|
کدخبر: 281722

سهم صنایع پیشرفته به ۵ درصد می رسد؟

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با بیان اینکه سهم صنایع پیشرفته در صنعت، زیر یک درصد است، ابراز امیدواری کرد که با تلاش فعالان این عرصه بتوانی این سهم را حداقل به ۵ درصد رساند.

صنعت سهم صنایع پیشرفته به ۵ درصد می رسد؟

«محسن نادری‌منش» مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، در جریان سفر به استان هرمزگان در پارک رشد جزیره قشم گفت: در صنعت، حوزه صنایع پیشرفته حرف اصلی را برای رقابت‌پذیری و آینده صنعتی در دنیا می‌زند و همه کشورهای صنعتی شده و همه کسانی که سمت صنعتی شدن می‌روند، معمولا برنامه‌ها، اسناد، مشوق‌ها و اهداف خاصی در این خصوص دارند و بر این اساس از پاگرفتن این صنایع در کشورشان حمایت می‌کنند.

وی افزود: در کشورمان هم این موضوع مدنظر قرار گرفته و تصمیم گیران صنایع پیشرفته را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور برشمرده‌اند و یکی از فعالیت‌ها و تصمیمات این بود که صندوقی برای تامین مالی صنایع پیشرفته در کشور ایجاد و از فعالان در این حوزه حمایت شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته اضافه کرد: وظیفه صحا حمایت از بنگاه‌های بخش خصوصی و تعاونی هست و ما بازوی تامین مالی وزارت صمت برای توسعه این صنایع در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه سهم صنایع پیشرفته در صنعت ما زیر یک درصد است، که اتفاق مناسبی نیست، تاکید کرد: امیدواریم که با تلاش فعالان این عرصه، بتوانیم این سهم را افزایش دهیم و حداقل به ۵ درصد برسانیم و این نیازمند این است که حداقل ۵ برابر متوسط صنعت فعالیت‌مان را افزایش دهیم.

نادری‌منش در ادامه تاکید کرد: ما به عنوان نهاد دولتی این آمادگی را داریم که در خدمت صنایع پیشرفته داییم و با توجه به اینکه بخش بزرگی از حمایت‌های ما در سال‌های گذشته به تهران تعلق می‌گرفت، از سال قبل در جهت داشتن توسعه متوازن تصمیم گرفته شد تا همه استان‌هایی که ظرفیت این حوزه را دارند درگیر موضوع شوند.

وی افزود: در ۱۱استان کارگزاری و نمایندگی داریم تا بتوانیم تعامل با بنگاه‌های حوزه صنایع پیشرفته افزایش داده و خدماتمان را ارائه دهیم؛ لذا وظیفه خود می‌دانیم که اولا تعاملات را افزایش دهیم و ثانیا تامین سرمایه را تسهیل کنیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با اشاره به اینکه نوع خدمات صحا شامل تسهیلات، ضمانتنامه بیمه‌نامه‌ها، خدمات کارشناسی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر است و در این زمینه از ابزارهای نوینی استفاده می‌شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها