|
کدخبر: 146786

همکاری وزارت صمت با سیستم پولی بانکی کشور

نیارکی گفت: سیاستگذاری مشترک بخش صنعت با سیستم پولی –بانکی در تامین منابع لازم برای توانمند‌سازی صنایع راهبردی با محوریت تامین سرمایه مورد نیاز برای توسعه و تعمیق داخلی‌سازی در کشور از جمله موضوعاتی است که در این کارگروه به آن پرداخته خواهد شد.

صنعت همکاری وزارت صمت با سیستم پولی بانکی کشور

معاون امور صنایع وزارت صمت از تشکیل کارگروهی برای احصاء اولویت‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه و تعمیق ساخت داخل در صنایع راهبردی با همکاری بانک ملی ایران خبرداد.

مهدی صادقی نیارکی در نشست شورای مدیران معاونت امور صنایع وزارت صمت که با حضور عضو هیات مدیره و معاون اعتباری و بانکداری شرکتی بانک ملی ایران و تعدادی از مدیران معاونت طرح و برنامه وزارت صمت برگزار شد، از تشکیل کمیته مشترک با بانک ملی و سایر بانک‌ها برای صیانت از تولید ملی خبرداد و گفت: سیاستگذاری مشترک بخش صنعت با سیستم پولی –بانکی در تامین منابع لازم برای توانمند‌سازی صنایع راهبردی با محوریت تامین سرمایه مورد نیاز برای توسعه و تعمیق داخلی‌سازی در کشور از جمله موضوعاتی است که در این کارگروه به آن پرداخته خواهد شد.

وی افزود: ۲۱۰ رشته فعالیت صنعتی به عنوان اولویت‌های ساخت داخل شناسایی شده است و می‌توان با همکاری بانک‌ها بخش عمده‌ای از منابع برای توسعه داخلی‌سازی در این صنایع اختصاص داد.

معاون امور صنایع وزارت صمت تکمیل ظرفیت‌های خالی صنایع را از دیگر اولویت‌های وزارت صمت برشمرد و گفت: تامین سرمایه گردش برای تکمیل ظرفیت‌های خالی صنایع در شرایط کنونی ضروری است وباید با تزریق نقدینگی این ظرفیت‌ها فعال شوند.

صادقی نیارکی همچنین پایش وضعیت زنجیره تامین در چهار رشته فعالیت صنعتی را ازدیگر برنامه‌های معاونت امور صنایع برشمرد و تصریح کرد: نشست‌های پایش چهار زنجیره صنعتی فلزات گرانبها، صنعت غذایی، پوشاک ولوازم خانگی هر هفته با محوریت برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت تولید و توسعه صادرات برگزار می‌شود.

اعلام آمادگی بانک ملی برای اختصاص تسهیلات برای پروژه‌های توسعه ساخت داخل

در این نشست سید فرید موسوی «عضو هیات مدیره و معاون اعتباری و بانکداری شرکتی بانک ملی ایران» نیز با نگاهی به نقش بانک‌ها در توسعه سرمایه‌گذاری در بخش مولد کشور و ایجاد زیر ساخت‌های صنعتی از اعلام آمادگی بانک ملی برای اختصاص تسهیلات برای پروژه‌های توسعه ساخت داخل در صنایع راهبردی خبرداد.

وی با تاکید بر احصاء اولویت‌های صنعتی در شرایط کنونی از تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگانی از بانک ملی و وزارت صنعت برای شناسایی مهم‌ترین پروژه‌های داخلی‌سازی استقبال کرد.

گفتنی است در این نشست مدیران معاونت طرح وبرنامه وصنایع نیز مهم‌ترین دغدغه‌های پیش رو برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی مطرح ونکاتی برای بهره‌مندی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی ارائه کردند.

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها