|
کدخبر: 279650

۱۲ واحد صنعتی در استان ایلام احیا شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام از راه‌اندازی مجدد ۱۲ واحد صنعتی و افزایش ظرفیت ۱۰ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در هشت ماهه امسال خبر داد.

صنعت ۱۲ واحد صنعتی در استان ایلام احیا شد

موسی حاتمی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی مجدد این تعداد واحد زمینه اشتغال ۸۴ نفر فراهم شده است، افزود: احیا و افزایش ظرفیت این واحدهای صنعتی با همکاری مجموعه مدیریتی استان با روش تامین مالی و تعیین تکلیف بدهی‌های بانکی و مالیاتی صورت گرفته است.

وی افزود: احیا و بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی استان با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، سیاست‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین و نگاه ویژه استاندار ایلام در اولویت برنامه‌های مجموعه صنعتی استان قرار دارد.

حاتمی ادامه داد: برای فعال‌سازی دوباره این واحدهای صنعتی استان برنامه‌ریزی لازم انجام شده که به همین منظور چند سالی است کمیته‌ای در زیرمجموعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ به ریاست استاندار ایلام دایر شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط ایجاد کننده اشتغال و ارزش افزوده هستند، بیان داشت: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت‌های قانون رفع موانع تولید، مابقی واحدهای صنعتی نیمه‌فعال و یا غیرفعال که بر اثر مشکلات اقتصادی نتوانسته‌اند به فعالیت خود ادامه دهند، احیا و به چرخه تولید بازگردانیم.

حاتمی با اشاره به زیرساخت‌ها و تاسیسات شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، افزود: تامین زیر ساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی روند روبه رشدی داشته اما به معنی تکمیل کامل نیست و تاسیساتی هم که ایجاد شده‌اند به تناوب باید بروز، نگهداری و تعمیر شوند و بطور مداوم در تلاش برای جذب و تامین اعتبار در این زمینه هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: مدیران ارشد استان به منظور تحقق رویکردها و جهت‌گیری‌های اقتصادی دولت و برای شتاب‌بخشی و توسعه صنعتی و کمک به تحرک و پویایی واحدهای تولیدی و برای اشتغال‌زایی جوانان همکاری، تعامل و هم‌افزایی بیشتری داشته باشند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر