|
کدخبر: 279443

رفع مشکلات آب و برق صنعتگران استان فارس

در سفر مشترک نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران به استان فارس، مسائل و مشکلات زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی سروستان ۱ و ۲، خرامه و کوار بررسی و تصمیماتی درراستای تامین و تکمیل زیرساخت‌ها اتخاذ شد.

شهرک های صنعتی رفع مشکلات آب و برق صنعتگران استان فارس

علی رسولیان با همراهی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و جمعی از مسئولان استانی و شرکت توانیر ضمن بازدید از شهرک‌های صنعتی سروستان ۱ و ۲ و اراضی ناحیه صنعتی کوار به بررسی میدانی مسائل و مشکلات زیرساختی این شهرک‌ها پرداخت.

پس از این بازدیدهای میدانی، نشست نهایی برای جمع بندی و اتخاذ تصمیمات لازم با حضور “علی نیکزاد” نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولان کشوری و استانی در شهرستان کوار برگزار شد و مصوباتی برای تامین برق و آب شهرک‌های صنعتی یادشده، اتخاذ شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست با بیان این که توسعه و تکمیل زیر ساخت‌های شهرک صنعتی سروستان ۲ به عنوان مهم‌ترین گزینه سر ریز سرمایه‌گذاری شیراز مورد توجه جدی این سازمان و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس است، گفت: مهم‌ترین کمبود زیرساختی در این شهرک صنعتی ۷۵۰ هکتاری، تامین برق پایدار است که با برطرف شدن آن می‌توانیم شاهد تسریع در جذب سرمایه‌گذار و شتاب در توسعه صنعتی این منطقه باشیم.

ضرورت تامین پایدار برق شهرک صنعتی سروستان ۲

علی رسولیان بر احداث پست برق ۶۳.۲۰ کیلو ولت و خط انتقال آن به منظور تامین پایدار برق شهرک صنعتی سروستان ۲ تاکید کرد و افزود: براساس قانون، تامین برق تا ورودی شهرک‌های صنعتی بر عهده وزارت نیرو وشرکت توانیر است و منابع دولتی نیز بر اساس قانون به وزارت نیرو تعلقمی‌گیرد، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌هایاستانی آن هیچگونه اعتبارات دولتی در این زمینه دریافت نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: البته سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بنابر تکلیف خود و در راستای تسریع در اجرای طرح‌ها و کمک به سرمایه‌گذاران، از محل منابع داخلی خود حمایت‌هایی را از این بخش انجام می‌دهد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: علاوه بر آن اجرای خطوط داخلی برق شهرک‌های صنعتی نیز از منابع داخلی تامین می‌شود. هر چقدر در این گونه طرح‌های زیرساختی شهرک‌ها هزینه کنیم، این هزینه باعث افزایش سهم صنعتگران خواهد شد که توجیه اقتصادی کافی را به همراه نخواهد داشت.

رسولیان، یادآور شد: هر میزان که بتوانیم از اعتبارات دولتی در طرح‌های زیرساختی شهرک‌ها استفاده کنیم به همان میزان به صنعتگران کمک کرده‌ایم تا هزینه‌های آنها کاهش و در بحث تولید و صنعت و اشتغال موفق تر عمل کنند.

تامین ۳۰ درصد از هزینه پست برق شهرک صنعتی سروستان ۲

وی از آمادگی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برای تامین و پرداخت ۳۰ درصد از هزینه پست برق شهرک صنعتی سروستان ۲ خبر داد و گفت: ۴۰ درصد آن نیز توسط توانیر و ۳۰ درصد نیز از محل منابع استانی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس تامین خواهد شد تا این پروژه هر چه سریعتر اجرایی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به برنامه توسعه شهرک صنعتی خرامه، نیز تصریح کرد: این موضوع نیز با هدف بسترسازی برای افزایش جذب سرمایه‌گذار در افق توسعه شهرستان محروم خرامه در نظر گرفته شده و ما نیز از این موضوع حمایت می‌کنیم.

اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی خرامه و راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار

رسولیان خاطر نشان کرد: مهم‌ترین نیاز برای اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی خرامه تامین حداقل ۲۵ لیتر بر ثانیه آب توسط وزارت نیرو و سازمان آب منطقه‌ای فارس است که در صورت صدور مجوز، طرح توسعه اجرایی می‌شود.

وی، همچنین با اشاره به برنامه این سازمان برای تسریع در راه‌اندازی ناحیه صنعتی در شهرستان کوار، نیز گفت: اراضی این ناحیه صنعتی تملک و مشکل اصلی آن صدور مجوز حفر یک حلقه چاه است که انتظار داریم وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای فارس با تسریع در صدور مجوز این فرصت را فراهم کنند تا روند تکمیل ناحیه صنعتی کوار شتاب گیرد و این ناحیه صنعتی در اسرع وقت راه‌اندازی شود.

تامین ۲۵ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک صنعتی خرامه

همچنین در نشستی که به ریاست نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور نماینده مردم شهرستانهای کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استان و مدیران وزارت نیرو برگزار شد، مقرر شد که طرح احداث ایستگاه پست برق شهرک صنعتی سروستان ۲ با مشارکت ۳۰ درصدی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، مشارکت ۴۰ درصدی شرکت توانیر و تأمین ۳۰ درصد از منابع داخلی استانی از محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس اجرایی شود.

همچنین در این جلسه سازمان آب منطقه‌ای فارس تعهد داد نسبت به تامین ۲۵ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک صنعتی خرامه اقدامات لازم را انجام دهد.

تسریع در صدور مجوز حفاری چاه آب ناحیه صنعتی کوار نیز از دیگر تعهدات وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای فارس در این نشست بود.

گفتنی است، شهرک صنعتی سروستان یک دارای ۴۵ هکتار مساحت و تاکنون ۴۲ قرارداد سرمایه‌گذاری در آن منعقد شده که از این تعداد ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال۱۶۰ نفر در مرحله بهره‌برداری است.

شهرک صنعتی سروستان ۲ به دلیل نزدیکی با شیراز و قرارگرفتن در مسیر بزرگراه شیراز– بندرعباس، ظرفیت مناسبی برای توسعه دارد و درحال‌حاضر ۴۱ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد شده است.

این شهرک صنعتی با مساحت فعلی ۷۵۰هکتار بعنوان مهم‌ترین گزینه هدایت سرمایه‌گذاران بعد از شهرک صنعتی بزرگ شیراز در نظر گرفته شده است و با توجه به تکمیل شهرک صنعتی بزرگ شیراز در اولویت زیرساختی شهرک‌های صنعتی فارس قرار دارد. ۵ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال ۹۵ نفر در سروستان ۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۴۰ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره‌برداری، ۸۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۹ هزارو ۸۸۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها