|
کدخبر: 278318

حیاتی، معاون پیشین صنایع کوچک استان تهران خبر داد:

تدوین ۶۰ برنامه حمایتی برای صنایع کوچک

حیاتی، معاون پیشین صنایع کوچک، در در سومین همایش تجلیل از واحد نمونه صادراتی صنایع کوچک و متوسط شهرک‌های صنعتی از تدوین 60 برنامه حمایتی بلاعوض خبر داد.

صنعت  تدوین ۶۰ برنامه حمایتی برای صنایع کوچک

سید ایمان حیاتی، معاون پیشین صنایع کوچک استان تهران در سومین همایش تجلیل از واحد نمونه صادراتی صنایع کوچک و متوسط شهرک‌های صنعتی گفت: صنایع کوچک مظلوم است اما ضعیف نیست. در مدت زمان حضورم در این عرصه به همراه همکارانم همواره در تلاش بوده‌ایم تا هویتی در خور به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بخشیم.

حیاتی

وی در ادامه افزود: صنایع کوچک روزی وزارت‌خانه بود اما با گذشت زمان کوچک و کوچک‌‌تر شده است و اگر اوضاع به همین منوال پیش رود باید ببینم چه آینده‌ای در انتظار این صنایع خواهد بود؟ بی‌شک لیاقت و حق صنایع کوچک بیش ‌از این‌ها است و پیشرفت آن به عملکرد ما بستگی دارد.

معاون پیشین صنایع کوچک استان تهران خاطرنشان کرد: معاونت صنایع کوچک ۶۰  برنامه حمایتی برای حمایت از صنعتگران در نظر گرفته است که این حمایت‌ها به صورت مالی بلاعوض و معنوی تدوین شده‌اند. بودجه صنایع کوچک در سال ۱۳۹۸ تنها ۲ میلیارد تومان  بوده است و ما توانسته‌ایم با پیگیری‌های مجدانه این آمار را در سال ۱۴۰۱ به ۲۵ میلیارد تومان برسانیم.

حیاتی تاکید کرد: هرچند این ارقام ناچیز است اما نسبت به قبل دستاوردی چشمگیر محسوب ‌می‌شود و ذی‌نفعان و صاحبان صنایع می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند. لازم به ذکر است پس از انجام پژوهش‌های بسیار، داده‌های خود را در قالب کتابچه‌ای برای صنعتگران و تولیدکنندگان جمع‌آوری کرده‌ایم تا در اختیار آنها باشد و حمایت‌های لازم از این طریق انجام شود.

وی افزود: در مرکز پژوهش‌های مجلس، مطالعاتی مبنی بر تفکیک سازمان بازرگانی از وزارت صمت انجام شد و خوشبختانه این جدایی میسر نشد. این امر دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود و ما اقدامات و برنامه‌های بسیاری برای رشد و توسعه صنایع کوچک در نطر گرفته‌ایم.

معاون پیشین صنایع کوچک استان تهران در پایان گفت: ما شاهد رشد ۵ درصدی شهرک‌های صنعتی بوده‌ایم اما این رشد یک شبه به دست نیامده است و این دستاورد ننیجه سال‌ها تلاش است. ما توانسته‌ایم قوانین زائد و دست و پاگیر را به حداقل رسانیم. سال ۹۹ ما تمها ۴۴ هکتار زمین واگذار کردیم اما با تلاش مداوم توانسته‌ایم این آمار را ارتقا دهیم و به ۱۴۰ هکتار رسانیم. رشد صنایع و به‌طور کلی رشد صنعت کشور نشان‌دهنده این است که تلاش‌های دشمن برای تحت فشار قرار دادن اقتصاد کشور ناکام بوده است. تدوام این مسیر ما را به آینده امیدوارم می‌سازد.

 

خبرنگار: نگار جمال‌زاده

ارسال نظر