|
کدخبر: 277148

راهکارهای توسعه متوازن صنعت در سمنان تشریح شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: سرمایه‌گذاری در غرب استان به‌علت نزدیکی به پایتخت بیشتر است، برای توسعه متوازن صنعت در این استان از ظرفیت صنایع دولتی استفاده شود.

صنعت راهکارهای توسعه متوازن صنعت در سمنان تشریح شد

محمدرضا باقری  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در نشست با علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم شهرستان‌ دامغان در مجلس شورای اسلامی در محل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، افزود: به‌منظور حمایت از تولید و ارتقا تامین زیرساخت‌ها، ۶ پروژه عمرانی با اعتبار حدود ۱۳۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی گفت: اجرای جدول، آسفالت، شبکه گاز، رمپ ورودی‌ و خروجی، و تهیه و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی از جمله پروژه‌های عمرانی در حال اجرا شهرک صنعتی دامغان است.

این مقام مسئول استانی با بیان اینکه طی نیمه نخست امسال، ظرفیت تامین آب شهرک صنعتی دامغان ۱۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت، تصریح کرد: همچنین خریداری ۱۰ لیتر فاضلاب از آبفا این شهرستان پیگیری و به نتیجه رسیده است.

باقری با اشاره به برگزاری جلسات شورای مشورتی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان و مسائل مطرح‌شده در آن، تصریح کرد: این شرکت متقاضی پساب شهرستان‌ دامغان به‌منظور افزایش سهم آب صنعت برای صنایع مستقر در این شهرک صنعتی است.

وی تاکید کرد: تامین آب یکی از مشکلات جدی واحدهای صنعتی استان سمنان است و استفاده از پساب مهمترین راهکار در این زمینه است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ادامه داد: ایجاد چهار ناحیه صنعتی در شهرستان دامغان در دست پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: استعلامات احداث نواحی صنعتی معلمان و امروان به مساحت ۵۰ هکتار، فرات به مساحت ۳۶ هکتار و دامنکوه به مساحت ۳۰ هکتار گرفته شد و اخذ مصوبه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دست پیگیری است.

باقری یادآور شد: طرح توسعه شهرک صنعتی دامغان و نواحی صنعتی تویه دروار و صیدآباد مصوبه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را دارد و اخذ تاییدیه شورای برنامه ریزی استان سمنان در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان تأکید کرد: در استقرار صنایع باید اثرات زیست محیطی آن‌ها مورد توجه قرار گیرد، و این اثرات به حداقل ممکن برسد.

او به انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه دامغان اشاره و بیان کرد: در اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از ظرفیت مراکز علمی بهره‌ می‌گیریم.

 

منبع: روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها