|
کدخبر: 240446 نیما مجدی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در گفتگو با گسترش نیوز:

ابتکاری جدید برای تامین مالی تولیدکنندگان

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از تمهید طرحی جدید موسوم به SCF برای تامین مالی شرکت‌های فعال در شهرک‌ها خبر داد.

صنعت ابتکاری جدید برای تامین مالی تولیدکنندگان

کمبود منابع مالی از مشکلات عمده فعالان اقتصادی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است؛ به شکلی که تامین اعتبار برای این دسته از فعالان اقتصادی به یک کابوس تبدیل شده است. متولی این بخش یعنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به دنبال راهکارهای طولانی مدت برای حل و فصل این نگرانی‌هاست اما  مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی معتقد است که مسیرهای تامین مالی جدیدی پیش روی صنعتگران و تولید‌کنندگان قرار گرفته است. در همین راستا گفتگوی کوتاهی با دکتر علی رسولیان سکاندار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی داشته ایم که در ادامه می‌خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

دکتر علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: «مسیرهای جدیدی برای تامین نیازهای مالی صنعتگران و تولیدکنندگان مدنظر قرار گرفته است که از آن جمله می توان به اجرایی شدن طرح تام از محل سپرده‌گذاری صنایع معدنی کشور اشاره کرد».

علی - رسولیان

وی ادامه داد:«در حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار (محل سپرده‌گذاری صنایع معدنی)، برای توسعه و تامین مالی صنایع کوچک و متوسط مورد استفاده قرار گرفته است».

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که برای تامین مالی فعالان اقتصادی حوزه شهرک‌های صنعتی، طرح جدیدی با تعامل وزارت صمت و بانک مرکزی در حال پیگیری است اضافه کرد: «این طرح به اسم  تامین مالی زنجیره یا SCF یک رویکرد خلاقانه است که شرکت‌ها جهت تخصیص منابع مالی و بهینه‌ سازی جریان های مالی در زنجیره تامین از آن استفاده می‌کنند. این رویکرد کاهش هزینه‌ها، افزایش سودآوری و کارایی هرچه بیشتر شرکت‌های فعال اقتصادی را به دنبال دارد و با ارائه گزینه‌های انتخابی برای پرداخت‌ها، باعث بهینه سازی نقدینگی می‌شود».

این مقام مسئول در ادامه، استفاده از زنجیره تامین مالی توسط فعالان صنایع فولاد را بسیار تاثیرگذار دانست و ادامه داد: «اگرچه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در حوزه صنایع کوچک حمایت‌های لازم را خواهند داشت بنابراین برای افزایش این حمایت‌ها، تمهیداتی با سازمان برنامه و بودجه داشته ایم‌ که در سال آینده (۱۴۰۱) اجرایی خواهدشد».

معاون وزیر صمت  ادامه داد: «این سازمان در حد توان خود بخشی از منابع درآمدی خود را به منظور حمایت از صنایع کوچک و متوسط با بانک‌ها تفاهم کرده و شرکت‌هایی که در مرحله نصب ماشین‌آلات، یا در مرحله افزایش ظرفیت هستند و یا واحدهای تولیدی راکد که مستعد بازگشت به چرخه تولید بوده‌اند را در اولویت حمایت قرار می‌دهد».

به گفته او در وهله اول  روی اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط با بانک‌ها تفاهم کرده‌ایم. رسولیان در ادامه با اشاره به این که صندوق ضمانت صنایع کوچک از دیگر فاکتورهایی است که برای تامین منابع مالی برای صنایع کوچک و متوسط می تواند مفید باشد یادآور شد: «طرح‌های پیش روی این سازمان؛ برای تامین مالی فعالان اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کمک می‌کند تا اعتبارات به سمت تولید هدایت شود».

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها