|
کدخبر: 238110

رئیس سازمان صمت استان البرز در گفتگو با گسترش نیوز:

قطع گاز شهرک صنعتی اشتهارد شایعه است

گاز شهرک صنعتی اشتهارد یا قطع نمی‌شود یا اگر این اتفاق بیفتد برای کارخانجات پرمصرف و با اطلاع‌رسانی قبلی انجام می‌شود.

صنعت  قطع گاز شهرک صنعتی اشتهارد شایعه است

بحث قطعی گاز بزرگترین شهرک صنعتی ایران، زمانی نگرانی فعالان اقتصادی حوزه صنعت و تولید این شهرک را برانگیخت که حرف و حدیث‌ها درباره این موضوع شدت یافت؛ به شکلی که فعالان اقتصادی این حوزه را سردرگم کرد. از سویی رئیس گاز استان البرز پاسخگو نبود.  از طرف دیگر مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز از پیگیری موضوع خبر می داد و استاندار استان البرز قطعی گاز در شهرک‌های صنعتی را تکذیب کرده و می‌گوید محدودیت مصرف گاز در این شهرک صنعتی اعمال می‌شود و مشترکان مسکونی اولویت دارند.  قطعی گاز موضوعی است که هر ساله تکرار می‌شود و محدود به امسال نیست. منبع موثقی در گفتگو با گسترش نیوز از حاشیه‌‌های این قطعی پرده برداشت و دلیل اصلی قطعی گاز در اشتهارد را فراتر از دلایل معمول دانست اما در نهایت؛ رئیس سازمان صمت استان البرز این موضوع را تکذیب کرد. در ادامه پیگیری‌ خود درباره قطعی بزرگترین شهرک صنعتی ایران با رامین ربیعی، رئیس سازمان صمت استان البرز به گفتگو نشسته ایم‌ که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

رامین ربیعی، رئیس سازمان صمت استان البرز در گفتگو با گسترش نیوز گفت: «هر سال در فصل سرما بالاخص زمستان محدودیت یا گاهی قطعی گاز را شاهدیم و این موضوع اتفاق عجیبی نیست».

قطعی مشروط شهرک صنعتی اشتهارد

وی ادامه داد: «معمولا در فصل بهمن میزان مصارف خانگی افزایش یافته و افت و خیز فشار گاز را تجربه می‌کنیم؛ بنابراین با برگزاری جلسات متعدد در خصوص نحوه مدیریت مصرف گاز در این استان و شهرک‌های صنعتی تصمیم‌گیری‌ می‌شود. در این میان آنچه مبرهن است عدم قطع گاز  مصارف خانگی‌ است چرا که در این صورت باید متحمل تبعات مسئولیت اجتماعی شویم اما تنها راهکاری که مدنظر قرار می‌گیرد اعمال محدودیت یا در برخی مواقع قطعی گاز برای کارخانجاتی است که دارای مصرف گاز بالایی هستند».

ربیعی - البرز

رئیس سازمان صمت استان البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌ که هرچقدر هم مصرف گاز این کارخانجات بالا باشد قطعی به صورت یکباره  انجام نمی‌گیرد افزود: «برای اعمال محدودیت مصرف یا قطعی گاز کارخانجات پرمصرف، تاریخ مشخص شده و اطلاع رسانی شفاف انجام می‌پذیرد».

ربیعی با بیان این که امسال اعلام شده است  اگر هوای سرد منجر به افت فشار گاز شود در این صورت همچون سال های گذشته امکان قطعی یا محدودیت مصرف گاز وجود خواهد داشت به شایعات مربوط به قطعی گاز در اشتهارد اشاره کرد و یادآور شد: «قطعی کامل گاز اشتهارد شایعه ای بیش نبوده که توسط فعالان همین حوزه و منطقه صورت گرفته و متاسفانه رسانه‌ها هم بر این امر صحه گذاشتند؛ در حالی که اصلا واقعیت ندارد و قرار نیست گاز شهرک صنعتی اشتهارد به این شکلی که گفته شد قطع شود. به عبارتی یا قطع نمی‌شود یا اگر این اتفاق افتاد برای کارخانجات پرمصرف و با اطلاع‌رسانی قبلی انجام می پذیرد». به گفته وی تا جایی که امکان‌پذیر باشد اجازه نمی‌دهیم این قطعی اتفاق بیفتد و در تلاش خواهیم بود محدودیت مصرف  اعمال شود.

رفع مشکلات سوخت تولیدکنندگان

رئیس سازمان صمت استان البرز در پاسخ به این سوال که همه واحدهای تولیدی و صنعتی توان استفاده از مازوت را ندارند چه فکری برای این موضوع کرده‌اید؟ اظهار کرد: «حدود سه ماه گذشته با برخی مدیران و مسئولان شهرک‌های صنعتی و انجمن ها جلسه‌ای برگزار و به دنبال آن قرار شد واحدهای صنعتی که دارای مشعل دوگانه سوز هستند گازوئیل نامحدود دریافت کنند تا با پر کردن مخازن مشکلی برای دو ماه پایانی سال نداشته باشند. در نتیجه اگر قرار بر این باشد که قطعی صورت گیرد کارخانجاتی که دارای مشعل دوگانه‌سوز هستند کمتر متضرر می‌‌شوند و از سوخت جایگزین استفاده می‌کنند. در این صورت گاز برای تولیدکنندگان و صنعتگرانی که دارای مشعل دوگانه سوز نیستند تسهیل شده و به جای قطعی ممکن است محدودیت مصرف بر آنها اعمال شود».

ربیعی ادامه داد: «اداره گاز استان البرز ، سال گذشته اقدام به انتقال رینگ گاز به  این استان کرده و حتی گفته شده ۷۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است  اما چون این پروژه با کسری بودجه مواجه شد تا امسال تامین گاز البرز محقق نشده است».

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها