|
کدخبر: 236836

در گفتگوی گسترش‌نیوز با استاندار البرز مطرح شد:

قطع گاز کارخانه‌های البرز واقعیت دارد؟

استاندار استان البرز گفت: «حجم گاز مصرفی واحدهای تولیدی و صنعتی محدود می‌شود. این روند تا پایان سال ادامه دارد».

صنعت قطع گاز کارخانه‌های البرز واقعیت دارد؟

شهرک صنعتی اشتهارد که لقب بزرگترین شهرک صنعتی ایران را به خود اختصاص داده با مشکلی جدی مواجه شده است. مشکلات زیرساختی، از سویی و قطعی گاز از سوی دیگر، ریشه به تیشه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی استان البرز می‌زند. استان البرز جایگاهی کانونی در عرصه صنعت کشور دارند.

صبح امروز، ۵ بهمن ماه۱۴۰۰ عباس جبالبارزی، نائب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران اعلام کرده بود که شرکت گاز ایران به چند شهرک صنعتی بالاخص شهرک صنعتی اشتهارد ابلاغ کرده است که به دلیل افزایش مصرف خانگی گاز، شهرک‌های صنعتی  باید از سوخت جایگزین یعنی مازوت استفاده کنند. این در حالی است که بسیاری از کارخانجات امکان استفاده از مازوت را ندارند زیرا سیستم آنها با گاز  کار می‌کند و نمی‌توانند مازوت بسوزانند. برای پیگیری بیشتر موضوع با استاندارد استان البرز به گفتگو نشستیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

اولویت با بخش خانگی است

همین دو روز گذشته بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت؛  سید رضا فاطمی امین با حضور در صحن علنی مجلس حمایت تمام‌قد خود از صنعت را اعلام کرده و از بهارستانی‌ها خواست تا با موافقت با طرح پیشنهادی از تولید و کارخانجات کشور حمایت کنند. 

استاندار البرز ضمن تکذیب خبر تعطیلی گاز واحدهای صنعتی به خبرنگار گسترش‌نیوز گفت که مصرف گاز شهرک‌های صنعتی استان صرفا محدود می‌شود اما منبع موثقی که نخواست نامش ذکر شود به گسترش نیوز گفته است که این قطعی فراتر از استان است. وی همچنین به ما گفت که امکان صحبت بیشتر درباره دلایل این تصمیم وجود ندارد.

مجتبی - عبداللهی

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز همچنین خاطرنشان کرد: در فصل زمستان  به علت افزایش مصرف گاز، دچار کمبود می‌شویم. اولویت با مشترکین خانگی است. تمام تلاش خود را می‌‌کنیم  که گاز آنان قطع نشود. مجبور شدیم مصرف گاز در بخش تولید و شهرک‌های صنعتی را محدود کنیم تا کمبود گاز از سرانه مصرف تولیدی‌ها، تامین و مدیریت شود.

وی ضمن اشاره به اینکه محدودیت مصرف گاز از سوی وزارت‌خانه‌ها ابلاغ شده است اعلام کرد:مبنای این ابلاغیه، صرفه‌جویی در میزان گاز مصرفی کل کشور است و اولویت‌بندی‌هایی نیز انجام شده است».

ادامه محدودیت مصرف تا پایان سال

طبق اعلام استاندارد البرز قرار نیست گاز واحدهای تولیدی وصنعتی قطع شود. وی افزود: «برای این‌که گاز مصرفی منازل مسکونی قطع نشود طبق اولویت‌بندی انجام شده، اول میزان گاز مصرفی صنایع محدود می‌شود. این موضوع تا پایان سال ادامه دارد تا میزان گاز مصرفی مدیریت شود».

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که مصرف گاز کشور در سال جاری رکورد زده است یادآور شد: «در سنوات گذشته نیز، مصرف گاز بیش از تولید بوده است؛ در نتیجه دولت مجبور به اعمال محدودیت در فصل زمستان شده است».

عبداللهی در پاسخ به این سوال که «محدودیت اعمال شده قطعا بر آمار تولید صنایع کشور تاثیر سوء خواهد داشت؛ آیا راهکاری برای مقابله با این پیامد اندیشیده‌اید؟ اظهار داشت: «شما به عنوان رسانه؛ در شرایطی که میزان گاز مصرفی بیشتر از سرانه تولید است چه پیشنهادی دارید؟»

در همین راستا حمیدرضا عقاب‌نشین، مدیر شرکت ‌شهرک‌های‌صنعتی اشتهارد در گفتگو با گسترش نیوز گفت: «در حال پیگیری موضوع از طریق مسوولان امر هستیم». وی از توضیح بیشتر خودداری کرد و پاسخگویی در این راستا را به رئیس اداره گاز استان البرز محول کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با روابط عمومی شرکت گاز استان البرز تماس گرفتیم اما متاسفانه مسئولان حاضر به ارائه اطلاعات بیشتر نشدند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها