|
کدخبر: 232572

منابع بانکی؛ ناجی حوزه صنایع

عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه برخی از صنایع برای گرفتن تسهیلات به‌ویژه تسهیلات ارزان‌قیمت با مشکلات زیادی مواجه‌اند.

صنعت منابع بانکی؛ ناجی حوزه صنایع

حجت‌الله فیروزی ، با اشاره به مشکلات بخش صنایع کشور، اظهار داشت: ما در حوزه صنایع و معادن قوانین کم نداریم و الحمدالله این قوانین، قوانین خوبی هم هست، البته در مواردی نیاز به اصلاح مواد قانونی دیده می‌شود.

وی با اشاره به اصلاح قانون معادن در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تاکید کرد: همچنین ما در کمیسیون درباره جلوگیری از تعطیلی کارخانجات مشغول اصلاح برخی از قوانین هستیم تا نهایتا به تولید و صنعت کشور کمک شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: از همه این‌ها مهم‌تر این است که منابع بانکی که می‌تواند نجات دهنده این بخش باشد به درستی تخصیص داده نمی‌شود.

عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس ادامه داد: متاسفانه منابع بانکی که می‌تواند نجات‌دهنده بخش تولید، هم به عنوان سرمایه‌گذاری اولیه و هم به عنوان سرمایه در گردش باشد، به درستی مدیریت نمی‌شود و باید در این بخش مدیریت لازم مدنظر قرار گیرد لذا ضرورت دارد تا کمیسیون‌های دیگر مجلس همراه با کمیسیون صنایع و معادن کمک کنند تا شاهد گسیل منابع بانکی به سمت تولید و صنعت باشیم.

فیروزی بیان داشت: آنچه که ما از زبان تولیدکنندگان در زمینه ارائه اعتبارات و تسهیلات بانکی به رونق بخشی صنایع می‌شنویم حکایت از گلایه‌ها در این بخش دارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از صنایع برای گرفتن تسهیلات به ویژه تسهیلات ارزان قیمت با مشکلات زیادی مواجه اند.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به دغدغه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش صادرات، بیان داشت: تولید بدون صادرات به هیچ وجه معنایی ندارد لذا حلقه مکمل تولید بحث صادرات است. در این بخش هم جلساتی را با وزارت امورخارجه داشتیم تا بتوانیم بازار‌های همسایگان را به درستی شناسایی کنیم. خوشبختانه وزارت امور خارجه هم عزم مناسبی در این راستا دارد و بالاخره معاونتی تحت همین عنوان در وزارت امور خارجه ایجاد شده است تا برنامه ریزی‌های لازم در این بخش صورت گیرد.

وی تاکید کرد: ما انتظار داریم سازمان توسعه تجارت از سوی وزارت صمت و وزارت امور خارجه در این بخش با هم گره بخورند تا بتواند سهمی از بازار‌های بیرونی را در اختیار بگیرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با بیان اینکه متاسفانه ما در بسیاری از موضوعات همچنان رویکردمان خام‌فروشی است، بیان داشت: ما باید حلقه‌ها و زنجیره‌های تولید را در کشور تکمیل کنیم بنابراین حتماً باید زنجیره‌های پایین‌دستی صنایعی همچون صنعت پتروشیمی را تقویت کنیم لذا منطق حکم می‌کند که ما به خاطر اینکه بتوانیم از خام‌فروشی جلوگیری کنیم باید به سمت تکمیل زنجیره‌های پایین دستی صنایع حرکت کنیم تا هم اشتغال ایجاد شود و هم بتوانیم ارزآوری بهتری برای کشور داشته باشیم.

منبع: میزان

ارسال نظر