|
کدخبر: 150141

گفت‌وگوی گسترش نیوز با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان:

رشد ۲ برابری سرمایه گذاری در این استان / اثر افزایش قیمت دلار روی صادرات چه بود؟

بگی گفت: امسال مراجعه برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان نسبت به سال گذشته افزایش ۲ برابری داشت که رکورد ۴۰ ساله واگذاری‌ها در سطح استان و کشور شکسته شد. این موضوع نشان می‌دهد رغبت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری افزایش چشمگیری داشته است.

صنعت رشد ۲ برابری سرمایه گذاری در این استان / اثر افزایش قیمت دلار روی صادرات چه بود؟

صنعتی شدن یک تصمیم مهم و سرنوشت ساز برای توسعه اقتصادی کشورهای در حال پیشرفت از جمله ایران است و ضرورتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد.

اثرات صنعتی شدن در بخش اقتصاد به خوبی دیده می‌شود و باعث حرکت بخش بسیاری از منابع پولی و مالی در راستای توسعه اقتصادی می‌شود.

در این راستا گفت‌وگویی داشتیم با محمدجواد بگی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

بگی

محمدجواد بگی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اظهار کرد: درحال‌حاضر ۷۵ شهرک صنعتی مصوب وجود دارد که ۷۰ مورد آن به بهره‌برداری رسیده است همچنین ۸ شهرک صنعتی خصوصی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: در ۷۰ شهرک صنعتی مصوب استان اصفهان حدود ۱۱ هزار و ۱۰۰ قرارداد بسته شده است که از این تعداد بالغ بر ۶ هزار تعداد به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد حدود ۷۵ درصد آن فعال هستند.

بگی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از واحدهای صنعتی استان اصفهان به تملک بانک‌ها درآمده است گفت: تعداد واحدهای صنعتی به تملک رسیده بانک‌ها بسیار ناچیز است که سالانه این تعداد حدود ۵۰ تا ۱۰۰ واحد در هر سال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان درباره صادرات واحدهای صنعتی استان اصفهان گفت: حدود ۴۰ درصد از واحدهای سطح استان محصولات تولیدی خود را به دیگر کشورها صادر می‌کنند که این موضوع با افزایش نرخ دلار در کشور افزایش پیدا کرده است.

محمدجواد بگی عمده محصولات صادراتی استان اصفهان را محصولات فولادی، شیمیایی و غذایی عنوان کرد و افزود: در بخش منسوجات نیز صادرات خوبی از استان انجام می‌شود که مربوط به فرش ماشینی است.

مقصد محصولات صادراتی استان اصفهان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اظهارکرد: کشورهای همسایه به عنوان مقصد اصلی محصولات صادراتی استان اصفهان است که شامل کشور عراق، افغانستان، پاکستان و امارات می‌شود.

این مسئول استانی افزود: عمده محصولات تولیدی صنایع غذایی استان اصفهان به کشور روسیه صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان به موضوع واگذاری‌ها اشاره و بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته واگذاری‌ها در سطح استان ۲ برابر شده است.

بگی گفت: امسال مراجعه برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان نسبت به سال گذشته افزایش ۲ برابر شد و رکورد ۴۰ ساله واگذاری‌ها در سطح استان و کشور شکسته شد و این موضوع نشان می‌دهد رغبت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری افزایش چشمگیری داشته است.

وی همچنین به مشکلات واحدهای صنعتی اشاره و بیان کرد: واحدهای صنعتی نیازمند حمایت‌های همه جانبه در حذف قوانین و مقررات زائد هستند و ضرورت دارد که قوانین مترتب بر واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از واحدهای صنعتی بزرگ مجزا شود بنابراین این نیاز احساس می‌شود که واحدهای کوچک و متوسط نیازمند خدمات ویژه هستند.

بگی افزود: همکاری دستگاه‌های تامین‌کننده زیرساخت در شهرک‌های صنعتی بسیار ضعیف است علت این موضوع نیز کسری بودجه وزارت خانه‌ای مانند نیرو است که در تامین پست‌های برق که هزینه بسیار بالایی دارد دچار کمبود هستند.

درخواست ما از سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان و کشور و همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی این است که حمایت‌های لازم را از دستگاه‌های مربوط داشته باشند که هزینه زیادی به سرمایه‌گذاران صنایع کوچک و متوسط تحمیل نشود.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها