|
کدخبر: 267354 نیما مجدی

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان تهران به گسترش نیوز گفت:

هدفگذاری برای بازگشت ۴ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با بیان این که شهرک های صنعتی تهران زبانزد در خاورمیانه است افزود: « تمامی تلاش شرکت شهرک های صنعتی تهران، بازگرداندن ۴ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید از ۱۰ هزار واحد صنعتی –تولیدی در تهران است».

صنعت و معدن هدفگذاری برای بازگشت ۴ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید

شهرک های صنعتی تهران هم اگرچه در نزدیکی پایتخت قرار دارد اما همچون سایر شهرک‌های صنعتی ایران دارای مشکلات تامین آب، انرژی و زیرساخت هاست. به شکلی که معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان تهران می گوید به ترتیب در حال رفع مشکلات اساسی این شهرک هاست. در راستای اقدامات شرکت شهرک های صنعتی تهران برای رشد صنایع در شهرک های استان با معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان تهران به گفتگو نشستیم که ماحصل آن را در ذیل می خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

سید ایمان حیاتی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در گفتگو با گسترش نیوز گفت: «۲۵ درصد صنعت کشور در استان تهران مستقر است و از این تعداد ۶ هزار و۲۰ واحد بهره بردار داریم که در داخل شهرک های صنعتی دولتی مستقر هستند و حدود ۱۸ هزار واحد بهره‌ بردار خارج از شهرک ها و لکه های صنعتی مستقر در تهران هستند».

وی با بیان این که ۲۴ هزار  واحد تولیدی در استان تهران وجود دارند که از این تعداد، ۹۲درصد صنایع کوچک و متوسط هستند ادامه داد: «تقسیم بندی بر مبنای صنایع کوچک و متوسط  به این صورت است که اشتغال زیر ۵۰ نفر صنایع کوچک و اشتغال‌ بین ۵۰ تا ۱۵۰ نفر، صنایع متوسط محسوب می شوند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان تهران به برنامه و چشم اندازهای توسعه ای صنایع کوچک و متوسط در شهرک های صنعتی دولتی این گونه اشاره کرد: « با توجه به این که دارای ۱۸ شهرک های صنعتی دولتی با فعالیت ۶ هزار و ۲۰ تا واحد تولیدی هستیم دو رسالت اصلی برای آن مد نظر قرار داده ایم که از آن جمله می توان به تامین زیرساخت ها و حمایت های مالی و معنوی ما از SME ها اشاره کرد».

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش از ساماندهی ۳۸ لکه صنعتی در اطراف تهران خبر داد و یادآور شد: «به تازگی ساماندهی ۳۸  لکه صنعتی به مجموعه شرکت شهرک های صنعتی استان تهران واگذار شده که شرکت شهرک های صنعتی تهران  با نظارت کامل در حال برنامه ریزی برای ساماندهی و واگذاری آنها به شهرک های خصوصی و صاحبان صنایع  طبق ضوابط مورد نظر است».

شهرک های صنعتی تهران زبانزد خاورمیانه

حیاتی در ادامه از فراهم بودن زیرساخت های مناسب شهرک‌های صنعتی تهران خبر داد و با بیان این که اقدامات مناسبی در توسعه  این حوزه انجام شده است یادآور شد: «شهرک های صنعتی  دولتی ما از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، عباس آباد، پیشرو و زبانزد خاورمیانه است به شکلی که از  ۱۰ هزار  قراردادی که با شهرک ها داشته ایم  ۶ هزار مورد به بهره داری رسیده است و مابقی طرح های صنعتی در مراحل ساخت و ساز هستند».

وی با با بیان این که ۴ هزار واحد صنعتی در آینده نزدیک به چرخه تولید بازمی گردند یادآور شد: « برای بازگرداندن این تعداد واحد صنعتی به تبع باید زیر ساخت ها برای آن ها فراهم باشد این در حالی است که کشور با بحران آب مواجه است اما تا به امروز بخاطر نبود آب و برق؛ تولیدی متوقف نشده است».

آب پایدار برای  برخی شهرک های صنعتی تامین شده است

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که  در تامین آب، جدا از این که از آب های زیر زمینی و چاه زدن که یک روش ابتدای و ساده است، استفاده می کنیم ادامه داد: « موفق شده ایم آب پایدار برخی شهرک های صنعتی  را از سد ها تامین کنیم به طور مثال؛ آب شهرک های صنعتی عباس آباد را از سد ماملو تامین کرده  و با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان هزینه برای لوله گذاری و لوله کشی انتقال آب از سد ماملو به شهرک های صنعتی عباس آباد را به سرانجام رساندیم».

حیاتی-۲

وی با بیان این که برنامه بعدی ما تامین آب پایدار شهرک صنعتی شمس آباد است ادامه داد: « امیدوارم بتوانیم موفق به تامین آب پایدار شهرک صنعتی شمس آباد از طریق کانال محمدی، اسلام شهر شویم اما دو اقدام مهم دیگر برای تامین آب در دست است که از آن جمله می توان به استحصال آب از تصفیه خانه و خریداری پساب تسویه کننده های شهری اشاره کرد».

حیاتی با اشاره به این که شهرک های صنعتی دارای تصفیه خانه هستند که  می توانیم از پساب آنها برای تامین آب صنعت استفاده کنیم اضافه کرد: « این موضوع تاثیرات مثبتی در محیط ریست خواهد داشت. همچنین، شرکت شهرک های صنعتی تهران، پساب تسویه کننده های شهری را خریداری کرده و با تکنولوژی در راستای تامین آب صنعت شهرک‌‌های صنعتی برآمدیم».

دعوت از سرمایه گذاران برای راه اندازی نیروگاه کوچک مقیاس

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این که حدود ۱۰ سال است که هیچ نیروگاهی به نیروگاه های برق کشور اضافه نشده است یادآور شد: «اگر سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی نیروگاه های کوچک مقیاس(CHP)، وارد عمل شوند زمین رایگان به آنها واگذار می کنیم و خود ما برق را برای واحدهای صنعتی می خریم».

به گفته وی، با امضای تفاهم نامه ای بین شرکت شهرک‌های صنعتی، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه، برای احداث ۶ عدد پست برق فشار قوی توافق شد که از این تعداد ۲ عدد روی مدار آمده است و ۲ عدد دیگر در دوازده ماه آینده به نتیجه خواهد رسید و ۲ عدددیگر هدف و برنامه ما برای هجده ماه آینده است».

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها