|
کدخبر: 266522

خبر خوش یک مقام دولتی/حمایت از ۲۷ شرکت مدیریت صادرات

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از حمایت این سازمان از ۲۷ شرکت مدیریت صادرات (EMC)‌‌ در راستای ارتقاء صادرات محصولات شرکت‌های کوچک و متوسط خبر داد.

صنعت و معدن خبر خوش یک مقام دولتی/حمایت از ۲۷ شرکت مدیریت صادرات

عزیزاله قربانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط اظهارکرد: شرکت‌های مدیریت صادرات یکی از انواع واسطه‌های صادراتی هستند که به بنگاه‌های کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای هدف و توسعه صادرات آنها کمک می‌کنند.

وی همچنین از صادرات ۲.۷ میلیارد دلاری صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال گذشته خبر داد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با بیان این‌که اجرای پروژه فعال‌سازی ظرفیت‌های تولید در دو بخش "راه‌اندازی واحدهای راکد" و "افزایش ظرفیت واحدهای نیمه فعال" در دستور کار این سازمان است، افزود: امسال برای بازفعال‌سازی دو هزار واحد صنعتی راکد و افزایش ظرفیت سه هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی نیمه فعال برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است.

قربانی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا روز گذشته، ۲۲۷ واحد صنعتی راکد راه‌اندازی مجدد شده که ۲۱۰ واحد در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۱۷ واحد در خارج از آنها مستقر هستند. همچنین تا کنون با حمایت‌های صورت گرفته، ۱۳۴ واحد زیر ظرفیت تولید ۵۰ درصد افزایش ظرفیت یافته‌اند.

وی همچنین با اشاره به مجموعه حمایت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان برای استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، از شرکت در مزایده معاف هستند؛ ضمن این‌که از شرایط پرداخت نقدی کم و اقساط طولانی مدت حق بهره‌برداری نیز برخوردار می‌باشند.

نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب و کارهای نوپا با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دهه تولید و تجارت دایر شده است.

در این نمایشگاه ۷۰ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور و ۳۰ کسب و کار نوپا (استارتاپ) حضور دارند تا با نمایش توانمندی‌های خود، در راستای به‌هم رسانی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها با سرمایه‌گذاران و صاحبان واحدهای صنعتی به منظور تقویت و توسعه بنگاه‌ها و دانش‌بنیان نمودن واحدهای تولیدی اقدام شود.

نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط از پنجم تا هشتم تیر به مدت ۴ روز در سالن شماره ۶ محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

 

منبع: روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها