|
کدخبر: 262500

اشتغالزایی ۳۵۰ نفری در این استان+ جزئیات

استاندر بازدید استاندار فارس، رئیس سازمان صمت استان، نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از کارخانه سیمان فارس نو، مجتمع صنعتی کربنات سدیم و شهرک‌های صنعتی میمند و فیروزآباد، تصمیمات لازم برای حل مشکلات موجود، گرفته شد.

صنعت و معدن اشتغالزایی ۳۵۰ نفری در این استان+ جزئیات

حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صمت فارس گفت: در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، بازدید از واحدهای تولیدی برای همکاری دستگاه‌های مختلف در تأمین مطالبات این واحدها انجام می‌شود تا با طراحی برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت نسبت به رفع مشکلات و کاهش دغدغه آن‌ها قدم‌های مؤثری برداشته شود.

وی با تأکید بر ایجاد و توسعه صنایع مادر در استان فارس به‌عنوان یکی از استان‌های بزرگ و دارای ظرفیت کشور، اضافه کرد: کربنات سدیم کاوه به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید کربنات سدیم خاورمیانه و سیمان فیروزآباد ازجمله صنایع مادری است که فعالیت آنها گامی بزرگ در مسیر خودکفایی، توسعه صادرات و تحول اقتصادی به شمار می‌رود که موجب ایجاد اشتغال در منطقه برای افراد محلی و بومی و زمینه توسعه اقتصادی استان شده است.

رئیس سازمان صمت فارس با تأکید بر این‌که کارخانه‌های سیمان ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان هستند، اضافه کرد: سیمان فارس نو با میزان ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن انواع سیمان برای بازارهای داخلی و خارجی، اشتغال ۳۵۰ نفری ایجاد کرده است.

ایزدی در خصوص واحد تولید کربنات سدیم نیز توضیح داد: این مجتمع از واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی است که ظرفیت تولید سالیانه ۶۰۰ هزار تن کربنات سدیم را دارد و این میزان با اجرای طرح توسعه و طرح دوم این شرکت به میزان سه میلیون تن افزایش خواهد یافت؛ اشتغال‌زایی مستقیم این مجتمع صنعتی یک هزار و ۲۰۰ نفر است که با اجرای کامل طرح‌ها به تعداد سه هزار نفر اشتغال، افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: کربنات سدیم فیروزآباد باهدف فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی و صادرات محصولات معدنی به بازارهای جهانی و تبدیل آن به فرآورده‌هایی با ارزش‌افزوده بالاتر، فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان صمت فارس به صادرات محور بودن این مجتمع بزرگ اشاره کرد و گفت: علاوه بر تأمین نیاز داخل تولیدات کربنات سدیم، کشورهایی همچون عراق، ترکیه، هند، کره جنوبی، اندونزی، بنگلادش، اوکراین، یونان، امارات و ارمنستان از مقاصد صادراتی محصولات این کارخانه هستند که ارزآوری قابل‌توجهی برای کشور به سبب صادرات محصولات آن ایجاد خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد میزان آب موردنیاز مجتمع صنعتی کربنات سدیم توسط شرکت آب منطقه‌ای فارس تأمین‌شده و همچنین برق موردنیاز طرح‌های توسعه این شرکت و مشکلات تأمین برق سیمان فارس نو نیز توسط شرکت برق منطقه‌ای استان بررسی و رفع شود.

تأمین سایر زیر ساخت‌ها و همچنین تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل از دیگر موارد بررسی‌شده در این بازدید بود.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر