|
کدخبر: 264756

رسیدگی به ۲۴ قرارداد راکد منعقده در شهرک ها و نواحی صنعتی تهران

مدیرحقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران از رسیدگی به ۲۴ قرارداد راکد منعقده در شهرک ها و نواحی صنعتی تهران خبر داد.

محمد ایری با بیان این مطلب افزود: این پرونده‌ها در جلسه هیئت حل اختلاف و داوری با حضور داور و حکم مرضی الطرفین در دفتر مرکزی شرکت شهرک‌های صنعتی تهران بررسی و رسیدگی شد.

وی در ادامه اظهار کرد: با برگزاری این جلسه حدود ۶۵ هزار متر مربع زمین در شهرک های صنعتی که متقاضیان پس از گذشت مهلت قانونی و اخطارهای مختلف و اعطای مهلت مجدد نسبت به ساخت و ساز اقدام نکرده بودند، تعیین تکلیف شد تا به متقاضیانی که توان و شرایط لازم برای ایجاد واحد صنعتی دارند واگذار شود.

مدیرحقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی تهران با بیان اینکه تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فسخ و آزاد سازی آنها از برنامه‌های مهم است گفت: با واگذاری اراضی راکد به متقاضیان دیگر، روند ساخت وساز و اجرای طرح های صنعتی شتاب می‌گیرد.

ایری تصریح کرد: با نظارت بر روند ساخت و ساز واحد‌های صنعتی و تعیین فرصت قانونی و مهلت برای ساخت و ساز‌، امکان بورس بازی زمین و سوء استفاده افراد سودجو در فضای شهرک‌های صنعتی تهران وجود ندارد.

وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی تهران بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و در راستای انجام تعهدات طرف‌های قرارداد، پس از دو مرحله ارسال اخطاریه و تجدید وقت، نسبت به تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فعال نمودن مطلوب اراضی غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نشست هیئت حل اختلاف و داوری اقدام می‌نماید.

مدیرحقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران عدم دریافت پروانه ساختمانی، عدم ساخت و ساز، عدم اخذ پروانه پایان کار، بدهی مالی، بدهی حق شارژ و گاز، انقضاء اعتبار یا ابطال جواز تأسیس و عدم انعقاد قرارداد و تحویل را از جمله موارد تخلف طرف‌های قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعلام کرد که در جلسات هیئت حل اختلاف و داوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 ایری، تعیین تکلیف قراردادهای راکد و غیرفعال از طریق هیئت حل اختلاف و داوری را یک راهکار مفید و تخصصی در برخورد با واحدهای متخلف بدون ارجاع به مراجع قضایی دانست و خاطرنشان کرد: فسخ قراردادهای راکد و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی با جدیت دنبال خواهد شد تا به‌واسطه آن، زمین مورد نیاز برای سرمایه‌گذاران واقعی جهت ایجاد واحدهای تولیدی و فرصت‌های شغلی در سطح استان فراهم شود.

گفتنی است، جلسه هیئت حل اختلاف و داوری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در شرکت شهرک‌های صنعتی تهران برگزار شد و طی پرونده‌های قراردادهای راکد مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

 

منبع: روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی تهران

ارسال نظر