|
کدخبر: 262873

گفت و گوی گسترش نیوز با رئیس سازمان صمت کردستان؛

توسعه روابط تجاری کردستان ایران و عراق کلید خورد

رئیس سازمان صمت کردستان گفت: « تکمیل و توسعه بازارچه پایانه‌های صادراتی، توسعه روابط تجاری با منطقه اقلیم کردستان عراق، ساماندهی شرکت‌های پخش، پشتیبانی مشاغل خانگی و تکمیل و راه‌اندازی محل نمایشگاه‌های بین‌المللی در سنندج از محورهای توسعه تجارت این استان است»

صنعت و معدن توسعه روابط تجاری کردستان ایران و عراق کلید خورد

کردستان ایران از لحاظ هم مرز بودن با کشور عراق می تواند چشم انداز توسعه صادرات را ترسیم کند کاری که این روزها ریسی سازمان صمت این استان بر این موضوع تاکید کرده است. به نظر می رسد مسئولان این استان به دنبال توسعه اشتغالزایی به قصد کاهش شغل هایی همچون کولبری هستند. درباره چشم اندازهای توسعه ایی این استان با بختیار خلیقی  رئیس سازمان صمت گفت و گویی کوتاه داشته ایم  که در ذی می خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

بختیار خلیقی  رئیس سازمان صمت کردستان به تدوین اهداف و برنامه‌های عملیاتی حوزه دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی این استان اشاره کرده و به گسترش نیوز گفت: «محورهای توسعه بخش صنعت، تقویت و حمایت صنایع خرد، توسعه صنایع صادرات محور و پیگیری و حمایت از طرح‌های صنعتی پیشران، تعریف طرح‌های صنعتی اشتغال‌زا و اولویت‌دار، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و فعال کردن واحدهای راکد و نیمه راکد از اهداف و برنامه‌های عملیاتی صنعت و معدن در بخش دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی است».

خلیفی-کردستان

وی اشتغال سال جاری  در این استان را ۹ هزار و ۹۸۲ نفر اعلام کرد و گفت: « تعداد واحدهای صنعتی استان را ۹۸۷ واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۶۵ واحد غیرفعال است و با حمایت دادگستری استان، تعداد ۶۲ واحد صنعتی راکد آماده فعالیت و بهره‌برداری و بازگشت به چرخه تولید شده‌اند».

وی در ادامه توسعه بخش معدن را از دیگر برنامه‌های صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد و ادامه داد: «اکنون ۳۴۲ واحد معدنی دارای پروانه بهره‌برداری  در این استان بوده که تعداد ۲۰۰ واحد فعال، هشت واحد در حال تجهیز و تعداد ۱۳۴ واحد غیرفعال است».

  • ناشناس ارسالی در

    تو که دروغ می گی خب بگو 10.000 نفر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها