|
کدخبر: 260959

صادرات ۲۰ درصدی واحدهای دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی تهران از شرکت‌های دانش‌بنیان، مخترعین و شتاب دهنده‌های فناوری برای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال را اعلام کرد.

صنعت و معدن صادرات ۲۰ درصدی واحدهای دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی تهران از شرکت‌های دانش‌بنیان، مخترعین و شتاب دهنده‌های فناوری برای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال را اعلام کرد.

صادرات ۲۰ درصد از واحدهای دانش‌بنیان

سعید صادقی با بیان این مطلب، افزود: از حدود ۶۰۲۰ واحد صنعتی بهره‌برداری شده در شهرکهای صنعتی تهران طی ۱۰ سال اخیر، ۳۰۰ واحد صنعتی معادل ۵ درصد از واحدها صادرات داشته‌اند یا محصول شان منجر به صادرات شده است، در صورتیکه ۲۰ درصد از واحدهای دانش‌بنیان صادرات داشته‌اند.

برنامه‌های حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی تهران

وی با یادآوری اینکه قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری و اختراعات در سال ۱۳۸۹ نگاشته شد و به تصویب مجلس رسید، تصریح کرد: از آن زمان تاکنون شرکت‌های دانش‌بنیان رشد چشمگیری داشته‌اند و در همین راستا شرکت شهرک‌های صنعتی تهران برای عملیاتی نمودن فرمایشات مقام معظم رهبری در امسال، برنامه‌ها و حمایتهای ویژه‌ای در اختیار این واحدها قرار می‌دهد.

تسهیل دانش‌بنیان شدن واحدهای صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران در ادامه، گفت: این شرکت در راستای دانش‌بنیان شدن واحدهای صنعتی مساعدها و تسهیلات لازم را انجام می‌دهد و در این راستا از واحدهای صنعتی که می‌خواهند در مسیر دانش‌بنیان شدن قرار بگیرند و یا محصول دانش‌بنیان تولید کنند، حمایت می‌کند.

فعالیت ۶۰ واحد صنعتی دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران

صادقی، با بیان اینکه درحال‌حاضر حدود ۶۰ واحد صنعتی دانش‌بنیان فعال در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان تهران وجود دارد، اظهار کرد: این واحدها با اشتغالی در حدود ۱۰۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان تهران مستقر هستند.

۱۵ طرح صنعتی دانش‌بنیان در حال ساخت‌وساز داریم

وی در ادامه سخنان خود یادآوری کرد: همچنین ۱۵ طرح صنعتی دانش‌بنیان با سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیارد تومان درحال ساخت‌وساز در شهرکهای تابعه می‌باشند که نوید بخش ایجاد اشتغال ۳۲۴ نفر در آینده‌ای نزدیک را می‌دهند.

شناسایی واحدهای مستعد دانش‌بنیان و ثبت اطلاعات آن‌ها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، در خصوص شناسایی واحدهای دانش‌بنیان، ادامه داد: درحال‌حاضر معاونت صنایع کوچک، از طریق مشاورین ذیصلاح و مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور اقدام به شناسایی واحدهای مستعد دانش‌بنیان و برنامه‌ریزی و اقدام برای ثبت اطلاعات آنها در سامانه دانش‌بنیان می‌نماید.

تشویق ۱۰ درصدی نسبت به کل حقوق انتفاع برای شرکت‌های دانش‌بنیان

صادقی در خصوص حمایتهای استقرار واحدهای صنعتی دانش‌بنیان در شهرک ها و نواحی صنعتی تهران، اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، مخترعین و شتاب دهنده‌های فناوری در صورت اخذ پایانکار و پروانه بهره‌برداری مشمول ۱۰ درصد مشوق نسبت به اقساط باقیمانده قرارداد خواهند شد.

تسهیلات ویژه برای پرداخت قدرالسهم بخش نقدی قرارداد شرکت‌های دانش‌بنیان

وی همچنین گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، مخترعین و شتاب دهنده‌های فناوری می‌توانند قدرالسهم بخش نقدی قرارداد خود را به میزان ۱۰ درصد نقد و طی اقساط ۴۲ تا ۴۸ ماهه پرداخت کنند.

تخفیف ۳۰ درصدی حق انتفاع در صورت بهره‌برداری پیش از موعد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، تخفیف ۳۰ درصدی اقساط باقیمانده شرکت‌های دانش‌بنیان در صورت بهره‌برداری پیش از موعد را از دیگر حمایت‌ها دانست و افزود: تخفیف در اجاره بهای دفاتر فناوری در شهرک‌های صنعتی شمس آباد، عباس آباد، نصیرآباد و پایتخت با شرکت‌های دانش‌بنیان در سال اول استقرار تا سقف ۸۰ درصد از کل مبلغ قرارداد بر اساس فعالیت موثر از دیگر حمایت‌های ما خواهد بود.

حمایت کامل از آموزش پرسنل واحدهای صنعتی دانش‌بنیان

صادقی به در اولویت قراردادن حقوق انتفاع عرصه به شرکت‌های دانش‌بنیان در اراضی حاصل از فسخ قراردادهای راکد، اشاره کرد و گفت: حمایت کامل از آموزش پرسنل واحدهای صنعتی دانش‌بنیان به صورت پرداخت ۱۰۰درصد هزینه‌های آموزشی، حمایت مالی از قرارداد‌های مشاوره صنعتی( اعم از توسعه بازار، افزایش بهره‌وری و...) برای واحدهای صنعتی دانش‌بنیان و حمایت مالی از حضور نمایندگان واحدهای صنعتی دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی مورد تایید شرکت شهرکهای صنعتی تهران به میزان ۸۰ درصد هزینه‌ها در دستور کار است.

 

منبع: روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی تهران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها