|
کدخبر: 259255 نیما مجدی

در گفتگوی گسترش نیوز با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران مطرح شد:

از احداث شهرک های صنعتی دانش بنیان تهران چه خبر؟

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران یکی از مهمترین موانع احداث شهرک های دانش بنیان‌ها را موانع زمین دانست و گفت: « همه مجوزهای لازم برای راه اندازی شهرک های صنعتی دانش بنیان آماده است».

صنعت و معدن از احداث شهرک های صنعتی دانش بنیان تهران چه خبر؟

این روزها،‌ به علت تاکیدات مقام معظم رهبری، شهرک‌های صنعتی دانش بنیان دیگر لازم نیست هفت خوان رستم را طی کنند تا فناوری و تلاششان به چشم آید. مسئولان کمر همت بسته اند تا حمایت های خود را به مرحله بروز و ظهور برسانند و راه را برای دانش بنیان ها هموار سازند. در باره شهرک‌های صنعتی دانش بنیان در تهران، مشکلات و موانع آن با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران به گفتگو نشستیم که در ادامه  می خوانید. باگسترش نیوز همراه باشید.

سعید صادقی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران در گفتگو با گسترش نیوز خاطرنشان کرد: «با توجه به سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، در تمامی شهر‌ک های صنعتی تهران که زمین به مزایده گذاشته شده و موفق به اخذ زمین شده اند، ما به صورت ویژه در خدمت شرکت های دانش بنیان هستیم».

وی ادامه داد: « شهرک صنعتی ملارد از جمله شهرک صنعتی جدیدی است که در صورت تایید شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها، اخذ زمین و تجهیز زیرساخت ها، فعالیت دانش بنیان ها در آنها آغاز  خواهد شد».

سعید-صادقی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور دانش بنیان ها، زمین فراهم شده است گفت: «تمامی استعلام ها برای گرفتن زمین اخذ و مجوزهای لازم از محیط زیست، سازمان های مرتبط با تأمین آب و برق گرفته شده است.همچنین، طی جلساتی که با شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها داشتیم موفق به تامین ۱۱۰ لیتر آب بر ثانیه شدیم».

صادقی با اشاره به این که ۹۰ لیتر هم از طریق تصفیه و اتصال پساب مسکن مهر داشتیم در پاسخ به این سوال که هدف گذاری یا پیش بینی شما در مورد این که چند شرکت دانش بنیان می توان در این زمین ها مستقر کرد و این زمین ها چند هکتار است ؟ اذعان کرد: « زمین پیش بینی شده حدود هفتصد هکتار است که در دو فاز عملیاتی خواهد شد همچنین، به علاوه  حدود ۳۰۰ زمین صنعتی خواهیم داشت که به طور میانگین هر واحد صنعتی فعال نزدیک چهار هزار مترمربع است».

 امضای ۴۳ قرارداد دانش بنیان در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران، در ادامه با اشاره به این که در سال ۱۳۹۹حدود،‌ سی و سه قرارداد دانش بنیان داشته ایم ادامه داد: «این میزان قراداد ها در سال ۱۴۰۰ به چهل و سه  مورد رسید همچنین، تعداد زمین هایی که برای احداث و تجهیز زیرساخت ها مد نظر قرار گرقته با اولویت دانش بنیان و های تک هاست».

صادقی ادامه داد: «در صورتی که موانع زمین رفع شود تا دو سال آینده دانش بنیان ها احداث خواهند شد».

گفتنی است، پیش از این حشمت الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفته بود در ماه های پایانی سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قمیت برای واحدهای دانش بنیان تصویب و به بانک ها ابلاغ شده و این روند در سال جاری از منابع مختلف تداوم خواهد یافت. همچنین؛ همه دستگاه ها مکلف شدند در حمایت از شرکت های دانش بنیان صریح و شفاف مشوق ها را اعلام و در بررسی و پیگیری مطالبات شرکت های دانش بنیان به فوریت عمل کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها