|
کدخبر: 259910

فراخوان / ثبت‌نام شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات ابری

وزارت صمت در نظر دارد به‌منظور یکپارچه‌سازی و استانداردسازی شرکت‌ها و مؤسسات ارائه‌کننده خدمات رایانش ابری و حمایت و هدایت منابع به سمت آن‌ها برای بهبود وضع موجود و بالا بردن سطح خدمات موردنیاز کسب‌وکارها، سامانه توسعه خدمات رایانش ابری را راه‌اندازی کند.

با توجه به توسعه و گسترش روزافزون ابزارهای نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربرد آن در زندگی انسان، مدیریت بهره‌برداری و بهینه‌سازی عملکرد و کارایی مؤثر آن برای کسب‌وکار مختلف دارای اهمیت فراوان است.

هزینه‌های سرمایه‌ای (CapEx)در توسعه زیرساخت برای کسب‌وکارها به ویژه برای خرید یا اجاره سرور، تجهیزات شبکه و توسعه نرم‌افزارهای اختصاصی از یک سو و هزینه‌های عملیاتی (OpEx) نگهداری و پشتیبانی و خرید اقلام مصرفی برای کسب‌وکارها از سوی دیگر وقتی از منظر کارشناسی بررسی شود، سرسام‌آور و غیرقابل توجیه تلقی می‌شود.

بنابراین معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت با توجه به تکالیف جدید این وزارتخانه و طراحی و آغاز اجرای پروژه‌های تحولی با رویکردهای نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات، با برگزاری برنامه‌های ترویجی برای مشتریان نهایی به توسعه بهره‌برداری از خدمات رایانش ابری کمک می‌کند.

این معاونت در نظر دارد باهدف ارتقا، بهینه‌سازی و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌ها برای دریافت خدمات زیرساختی فناوری اطلاعات و ارائه راهکار فوری، آسان و ارزان‌تر برای ارتقای ظرفیت‌های فناوری اطلاعات شرکت‌ها و کسب‌وکارها، نسبت به مشارکت در توسعه‌ راهکارهای ابری در این حوزه، اقدام کند.

بنابراین از تمامی شرکت‌های توانمند، دارای سابقه و تجربه فعالیت، دعوت می‌کند تا با مراجعه به سامانه توانیران به نشانی اینترنتی https://www.tavaniran.ir و انتخاب گزینه فراخوان خدمات ابری، ثبت‌نام کرده و با تکمیل اطلاعات درخواستی در پیشبرد این امر مشارکت کنند.

منبع: شاتا

ارسال نظر