|
کدخبر: 256395

صدور ۷۱۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی در استان مرکزی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۷۱۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی سال ۱۴۰۰ در نقاط مختلف استان مرکزی صادر شد. در صورت بهره‌برداری از این میزان جوازهای تاسیس ۲۲ هزار فرصت شغلی در نقاط مختلف استان مرکزی ایجاد می‌شود.

علی جودکی افزود: سرمایه‌ مورد نیاز برای اجرای این مجوزهای صنعتی در استان مرکزی ۳۸۲ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰۷ درصد رشد داشته است. بیشترین جواز تاسیس سال گذشته در شهرستان‌های اراک و زرندیه صادر شده و اما شهرستان ساوه به لحاظ میزان سرمایه‌گذاری در صدر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۰، تعداد ۳۸۵ پروانه بهره‌برداری صنعتی نیز در استان مرکزی صادر شد که در قیاس با مدت مشابه سال ۱۳۹۹ حدود ۴ درصد رشد داشته است. مجموع سرمایه‌گذاری پروانه‌های بهره‌برداری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۴ هزار میلیارد ریال بوده است. اشتغال پیش‌بینی در این پروانه‌ها ۴۹۷۰ فرصت شغلی برآورد می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه بیش از ۲۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور است و از نظر تنوع محصولات صنعتی در کشور آوازه دارد.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها