|
کدخبر: 237942

دخانیات سقز صاحب سایت صادراتی می‌شود؟

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران مدیریت زمان برای راه اندازی خطوط تولید و ایجاد اشتغال در کشور را بسیار مهم دانست و گفت: صوت کارخانه سقز باید بزودی به صدا درآید.

صنعت دخانیات سقز صاحب سایت صادراتی می‌شود؟

محمد شیخان در دیدار با ۲ نماینده استان کردستان، بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه و شیوا قاسمی پور نماینده مریوان، در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دخانیات فرصت برای کار زیاد است، افزود: مردم کردستان، مردمی با اخلاق، انقلابی، مومن و بی نظیر هستند و همواره در صحنه های مختلف نظام حضور پررنگی داشتند. بنابراین خدمت به آنها افتخار است.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با اشاره به موقعیت جغرافیایی مهم استان کردستان افزود: محصولات دخانیات و همچنین خط تولید در کردستان باید با رویکرد صادراتی توسعه یابد.

شیخان با انتقاد از معطلی پنچ ساله برای راه اندازی خط تولید محصولات دخانیات در شهرستان سقز گفت: مدیریت زمان بسیار مهم است. اگر صوت کارخانه سقز ۱۰ سال دیگر به صدا درآید، فایده موثری نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: صوت کارخانه سقز باید بزودی به صدا در آید. این لذت بخش خواهد بود.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه شرکت دخانیات به سرمایه گذاری در کردستان علاقمند است، افزود: باید سایت صادراتی محصولات دخانیات با هدف صادرات به بازارهای منطقه در کردستان راه اندازی شود.

شیخان با تاکید بر اینکه این هدف مهم محقق شدنی است، تصریح کرد: پذیرش صادرات محصولات دخانی، یک تفکر استراتژیک است.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم در داخل قدرتمند باشیم باید به رویکرد صادراتی توجه ویژه شود، افزود: به همین دلیل استان کردستان برای ما استراتژیک و هدفمند است.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران همچنین به ظرفیت های موجود در شهرستان مریوان اشاره کرد و گفت: اگر در مریوان زیرساخت های لازم وجود داشته باشد، شرکت دخانیات آمادگی سرمایه گذاری در این شهرستان را دارد.

شیخان از سفر خود به کردستان در هفته های آینده خبر داد و اظهار داشت: این سفر،تشریفاتی نخواهد بود. بلکه سفر عملیاتی برای تصمیم گیری یک جهش و اقدام بزرگ است.

وی با استقبال از سرمایه گذاری برای ایجاد تولید در کشور از جمله کردستان افزود: هر سرمایه گذار، برای تولید بیشتر و ایجاد اشتغال عزم و اراده داشته باشد، ما دست وی را به گرمی می فشاریم.

وی با بیان اینکه نگاه ما به کردستان ویژه است، اظهار داشت: باید برای جوانان بومی منطقه اشتغال ایجاد کرد.

کیوان گنجعلی مدیر مجتمع دخانیات کردستان در ابتدای این نشست از دستور مدیرعامل دخانیات برای پرداخت بدهی پنچ هزار میلیارد تومانی این شرکت به کشاورزان منطقه تقدیر و تشکر کرد و گفت: با سیاست های جدید شرکت دخانیات کشاورزان کردستانی به آینده کشت توتون و تنباکو امیدوار شدند.

همچنین بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه در این نشست از سیاست شرکت دخانیات برای سرمایه گذاری در حوزه انتخابیه اش تشکر کرد و گفت: با توجه به بیکاری جوانان تحصیلکرده، انتظار می رود صنعت دخانیات بخصوص کشاورزی منطقه احیا شود تا بیکاری در استان کاهش یابد.

وی با اشاره به طلب کشاورزان کردستانی از شرکت دخانیات خطاب به شیخان گفت: دستور شما برای پرداخت بدهی به کشاورزان موجب امیدواری آنان برای کشت محصولات دخانی با انگیزه بیشتر شده است.

شیوا قاسمی پور نماینده مریوان در مجلس هم از مدیرعامل دخانیات خواست که با توجه به بیکاری در استان، کردستان به شکلی ویژه دیده شود، گفت: مردم استان سخت کوش و فعال هستند. محرومیت حق مردم این منطقه نیست.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب استان کردستان برای کشت توتون افزود: جوانان ما بجای کولبری باید بر سر زمین های خود کار و تولید کنند.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها