|
کدخبر: 244750 نیما مجدی

در گفتگوی گسترش نیوز با نایب رئیس اتحادیه نساجی مطرح شد:

بازار شب عید پوشاک در اغما

بازار شب عید نزدیک است و نگرانی فعالان زنجیره صنعت پوشاک غیر قابل وصف. نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران می‌گوید:«به اندازه کافی پوشاک تولید شده و بعد از تحمل همه مشکلات امیدواریم بازار شب عید را از دست ندهیم».».

صنعت و معدن بازار شب عید پوشاک در اغما

این روزها؛ بازار نساجی و پوشاک حال خوشی ندارد. از یک سو موانع داخلی برای تولیدات بکر از سوی دیگر قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی به داخل کشور، رمق را این صنعت ربوده و شیوع کرونا و تعطیلی هم مزید بر علت شده تا کمر خمیده صنعت پوشاک به راحتی صاف نشود. حال شب عید و پیک خرید و فروش نزدیک است و نگرانی زنجیره تولیدات پوشاک وصف نشدنی. نائب رئیس اتحادیه نساجی و پوشاک ایران می‌گوید: امیدواریم بازار امسال را از دست ندهیم و این موضوع هر روز بیش از پیش نگرانی این صنف را سبب شده است. در مورد وضعیت فعلی پوشاک با توجه به نزدیک شدن شب عید با بهرام شهریاری به گفتگو نشسته ایم که ما حصل آن را در ادامه می‌خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

بازار در رکود کامل

بهرام شهریاری، نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در گفتگو با گسترش نیوز  با بیان این که در حال حاضر وضعیت تولید پوشاک خوب است گفت: «پوشاک بسیاری برای بازار شب عید تولید شده  اما برای اینکه بدانیم  قرار است بازار چه شرایطی را برای تولیدکنندگان رقم بزند زود است و فعلا بازار در رکود کامل به سر می‌برد».

وی ادامه داد: «اگرچه هنوز بازار شب عید آغاز نشده اما همه فعالان این صنف نگران هستند چرا که پس از شیوع کرونا و مشکلات حاصل از آن، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در این حوزه شده و پوشاک‌ها در انبارها دپو است همچنین با حجم بالای  قاچاق پوشاک در بازار امیدواریم امسال برنامه ریزی و پیش‌بینی های ما در مسیر صحیح خود قرار گیرد».

نائب رئیس اتحادیه نساجی و پوشاک ایران در پاسخ به این سوال که آیا حجم سفارش تولیدکنندگان کاهش یافته است پاسخ گفت:«خیر کاهش نیافته و تولیدکنندگان بر مبنای آنچه که پیش‌بینی کرده‌اند تولید داشته‌اند. و اگر بازار امسال را از دست بدهیم ضربه مهلکی به این صنعت وارد می‌شود».

شهریاری در ادامه به قاچاق پوشاک ترک و جولان آن در بازار اشاره و خاطرنشان کرد:«مدتی است که ارزش لیر به شدت کاهش یافته است بنابراین هر آنچه که بتوانند به هر شکلی، به خارج از مرزهای ترکیه منتقل کرده و در مقابل ارز دریافت می‌کنند. بنابراین به دنبال کاهش لیر و ارزان شدن پوشاک ترک، شاهد افزایش پروازهای ایران به این کشور و قاچاق مسافری هستیم».

به گفته نائب رئیس اتحادیه نساجی و پوشاک ایران، اگرچه نظارت‌هایی از سوی گمرکات انجام می‌شود اما امروز شاهد حجم بالای قاچاق پوشاک ترک از مبادی رسمی و غیر رسمی به داخل کشور  هستیم.

شهریاری در ادامه مهمترین چالش پیش‌روی فعالان صنعت پوشاک را تحریم، قاچاق و مشکلات اقتصادی دانست و ادامه داد:«همه این مشکلات  از یک سو و بالا بودن قیمت تمام شده کالا و گران بودن مواد اولیه  باعث شده فعالان این صنعت نگران قدرت خرید مردم نیز باشند چرا که توان خرید مردم نیز کاهش یافته است».

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها