|
کدخبر: 240782 سهیل فرزین

اختصاصی گسترش نیوز؛

داخلی سازی ۹۰ درصدی قطعات و تجهیزات در فولاد مبارکه

طیب نیا گفت: فولاد مبارکه با سرمایه گذاری فولاد هرمزگان وارد سرمایه گذاری فراسرزمینی شده است.

صنعت و معدن داخلی سازی ۹۰ درصدی قطعات و تجهیزات در فولاد مبارکه

یاسر طیب‌ نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مراسم عملیات احداث چهار پروژه بزرگ فولادی در شرکت فولاد هرمزگان اظهار داشت: در چند دهه گذشته از جمله اتفاقات خوب کشور توسعه صنعتی به خصوص توسعه صنعت فولاد بوده است. به فضل الهی و تلاش تمام مسئولان، مدیران و کارگران صنعت فولاد کشور از تولید ۱ میلیون تن در سال و رتبه ۳۵ به تولید ۳۰ میلیون تن و رتبه دهم دنیا ایستاده‌ است.

وی افزود: هرجا صنعت فولاد شکل بگیرد به تبعیت از آن رشد و توسعه در منطقه اتفاق خواهد افتاد. فولاد مبارکه با سرما‌یه‌ گذاری فولاد هرمزگان وارد سرمایه‌ گذاری فراسرزمینی شده و این شرکت از ظرفیت تولید خود عبور کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه امروز به نقطه‌ ای رسیده‌ ایم که بالغ بر ۹۰٪ قطعات و تجهیزات را در داخل تولید می‌ کنیم، اظهار داشت: کشور ما نیازمند توسعه، ایجاد اشتغال و رفع موانع محرومیت‌ زدایی است. در همین راستا باید تولیدات و توسعه‌ های ما بر محصولات خاص متمرکز شود.

طیب نیا گفت: استان هرمزگان بهترین پتانسیل در محور سرمایه‌ گذاری است و فولاد مبارکه آمادگی دارد تا در حوزه بالادست و مواد اولیه سرمایه‌ گذاری کند.

وی با اشاره به خام فروشی مواد اولیه اظهار داشت: از صادرات گندله و سنگ آهن به خارج از کشور بسیار نارحت هستیم در حالیکه ذخایر سنگ آهن بیشتر از دو دهه پاسخگو نیست. ما به عنوان یک صنعت پیشرو باید پایداری تولید خود را در صنعت سبز ببینیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: حوزه نهایی ما سرمایه‌گذاری در بخش محیط زیست است

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها