|
کدخبر: 207382

مدیرکل استاندارد استان همدان:

در استانداردسازی کالا و خدمات، کوتاه نخواهیم آمد/ ابطال ۳۰ پروانه کاربرد نشان استاندارد در همدان

محمد مددی با بیان اینکه شعار جهانی امسال در حوزه استاندارد «چشم‌انداز مشترک برای جهانی بهتر»است، از صدور ۴۱ پروانه نشان استاندارد در نیمه اول سالجاری خبر داد.

صنعت و معدن در استانداردسازی کالا و خدمات، کوتاه نخواهیم آمد/ ابطال ۳۰ پروانه کاربرد نشان استاندارد در همدان

به گزارش گسترش نیوز از همدان،  محمد مددی ، مدیرکل استاندارد استان همدان در نشستی که به مناسبت آغاز هفته استاندارد برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران گفت: سازمان استاندارد با این استراتژی و راهبردی که در پیش گرفته است؛ با تمام توان از تولیدات با کیفیت در کشور حمایت می‌کند و در مقایسه با اجرای الزامات استانداردسازی در بحث تولید خدمات و کالای مشمول استاندارد کوتاه نخواهد آمد و تمام همت خود را در جهت استانداردسازی و اجرای فرآیندهای آن به کار خواهد بست.

مددی تصریح کرد: ۱۴ اکتبر هر سال، سازمان‌های بین‌المللی مختلف؛ اعم از ISO سازمان بین‌الملل استاندارد، دبیر کل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات راه و رئیس کمیسیون بین‌المللی الکترونیک و الکتروتکنیک در سطح دنیا برای کشورهای عضو سازمان ایزو و سازمان‌های مختلف که بیش از ۱۶۵ کشور در دنیا است؛ پیام مشترکی به فراخور شرایطی که در این سال‌ها حاکم است، با طرح پوستری منتشر می‌کنند. پیام امسال، تحت عنوان «چشم‌انداز مشترک برای جهانی بهتر» معرفی شده است که به نوعی الزامات توسعه پایدار در هرکشور را مبنا قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در همه جوامع توسعه پایدار باید جزو اولویت‌ها باشد، گفت: نباید در جهت رفع نیازهای فعلی جوامع، امکانات و زیرساخت‌های نیازهای آیندگان را  به مخاطره انداخت. لذا این پیام، این معنا و مفهوم را می‌رساند که ما باید بدون به مخاطره انداختن زیرساخت‌ها و امکاناتی که متعلق به آیندگان است برای توسعه در مقطع زمانی کنونی، نباید به عنوان سرمایه به آن زیرساخت‌ها نگاه کنیم، بلکه از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در همه حوزه‌ها بتوانیم در تحقق توسعه پایدار در کشور گام‌های بهتر از گذشته را برداریم.

مدیرکل استاندارد استان همدان افزود: سازمان ملی استاندارد عمدتا در چهار محور، مأموریت‌ها و مسئولیت‌های خود را در دستور کار قرار داده است و نسبت به پاسخ‌گویی به این موارد، کار خود را ادامه می‌دهد، که این چهار محور تحت عنوان استانداردسازی، ارزیابی انطباق، اندازه شناسی و تایید صلاحیت است که در حوزه‌ی استاندارد سازی ما ماموریت داریم، تولیداتی که در سطح استان، واحدهای تولیدی و واحدهای خدماتی که  تولید و کالاهایشان مشمول استاندارد اجرایی است، طبق قانون نظام استاندارد سازی و فرایند استانداردسازی را در این واحدها اجرا کنیم. واحدهای مرتبط هم طبق قانون اجازه‌ی تولید بدون اخذ پروانه کاربرد نشان استاندارد را ندارند.

وی عنوان کرد: در سطح استان در جهت اجرای این فرایندها در بحث توانمندسازی مدیران کنترل کیفی بیش از چهار هزارو صد نفر-ساعت آموزش به نفراتی که تازه استخدام شدند یا نفراتی که به بازآموزی و ارائه اطلاعات تکمیلی نیاز داشتند، ارائه شد.

مددی اعلام کرد:  در نیمه نخست سالجاری ۴۱ پروانه نشان استاندارد صادر کردیم. این پروانه ها شامل واحدهایی که نسبت به تنوع تولید اقدام کردند و همچنین آنهایی که برای اولین بار برای تولید کالای مشمول استاندارد اجباری اقدام کردند و موفق به اخذ پروانه شدند، می‌شود. در این مدت ۱۴۰ پروانه‌ی کاربرد نشانه استاندارد تمدید شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به تعلیق سی پروانه کاربرد نشان  استاندارد و همچنین ابطال سی مورد دیگر گفت: این تعلیق و ابطال‌ها مربوط به واحدهایی است که یا نتوانستند الزامات استاندارد را بگذرانند و یا بنا بر شرایط تولید خود را تعلیق یا تعطیل کرده اند.

خبرنگار: ذلیخا کرمی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها