|
کدخبر: 151048

ایران ۲۲ دارو زیستی تولید می کند

معاون طرح و برنامه افزود: داروهای بیوفناوری برای کشور بسیار حائز اهمیت است و وزارت‌خانه از واحدهای تولیدی در این صنعت حمایت می‌کند.

صنعت و معدن ایران ۲۲ دارو زیستی تولید می کند

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: باید سمت‌وسوی صنعت کشور به سمت تولید محصولات با پیچیدگی بالا حرکت کند که ارزش افزوده بالای برای کشور داشته باشد.

سعید زرندی در جلسه بررسی سند سیاست صنعتی داروهای زیستی گفت: برای صنایع پیشران کشور سندهای سیاستی تهیه می‌کنیم و از ۹ صنعت پیشران برای پنج صنعت در حال تدوین این سندها هستیم.

وی گفت: توجه به زنجیره ارزش صنایع یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در تدوین سیاست‌های صنعتی در نظر داریم.

معاون طرح و برنامه افزود: داروهای بیوفناوری برای کشور بسیار حائز اهمیت است و وزارت‌خانه از واحدهای تولیدی در این صنعت حمایت می‌کند.

زرندی توضیح داد: بیش از ۲۰ واحد تولیدکننده داروی زیستی در کشور فعال است که ۹۰ درصد تولید در اختیار چهار شرکت می‌باشد.

وی افزود: از ۱۶۰ دارو زیستی که در دنیا تولید می‌شود، حدود ۲۲ دارو در ایران تولید می‌شود.

معاون طرح و برنامه گفت: بخش تحقیق و توسعه رکن مهم در این صنعت است و باید شرکت‌های تشخیص انجام کار آزمایش بالینی شرکت‌های تخصصی بازاریاب و فروش در این زمینه شکل بگیرد.

وی گفت: این صنعت بین وزارت بهداشت و وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌شود و باید یک نگاه توسعه‌ای به آن داشته باشیم.

زرندی توضیح داد: در این سند، ساختار نهادی صنعت داروهای زیستی در کشور مورد بررسی قرار گرفته است که با نهایی شدن آن وظایف هر دستگاه و اقدامات اجرایی آن مشخص شود.

معاون طرح و برنامه افزود: به علت نوپا بودن نسبی صنعت، برخی شرکت‌های تخصصی در زنجیره ارزش درکشور یا شکل نگرفته‌اند و یا مقیاس کوچکی دارند.

زرندی تصریح کرد: شکل گیری و توسعه نهادهای واسط تخصصی ارتباط صنعت و مراکز تحقیقاتی از جمله: مراکز تعالی، مراکز رشد، شتاب دهنده، توسعه نهادهای مالی خطرپذیر تخصصی و ایجاد شرکت‌های تخصصی بازاریابی از موضوعات است که باید برای توسعه صنعت داروهای زیستی مد نظر قرار گیرد.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: ظرفیت‌سازی برای حضور سرمایه‌گذاری‌های مشترک خارجی در تولید داروهای زیستی باید برای این صنعت دنبال شود.

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها