|
کدخبر: 147023

موانع بر سر راه بخش خصوصی هموار می شود

رسولیان گفت: موانع موجود بر سر راه بخش خصوصی را هموار و شرایط حضور آنها را تسهیل کنیم.

صنعت موانع بر سر راه بخش خصوصی هموار می شود

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مراسم معارفه خود بیان کرد: با رفع معضل بروکراسی‌ زائد، موانع موجود بر سر راه بخش خصوصی را هموار می‌کنیم.

علی رسولیان ضمن قدردانی از اعتماد وزیر صنعت، معدن و تجارت، ابراز امیدواری کرد در زمان کوتاهی که تا پایان کار دولت باقی مانده است، در چارچوب سیاست‌های دولت، برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و این سازمان به‌درستی به انجام برسد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: باید از بخش خصوصی حمایت جدی و عملیاتی داشته باشیم و با رفع معضل بروکراسی زائد، موانع موجود بر سر راه بخش خصوصی را هموار و شرایط حضور آنها را تسهیل کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک به رشد و توسعه آنها را امری اجتناب ناپذیر دانست که باید هرچه بیشتر تقویت و توسعه یابد و گفت: داخلی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و در شهرک‌های صنعتی نیز به‌خوبی تبلور پیدا کرده، باید با نگاه ویژه‌ در دستور کار قرار گیرد.

رسولیان اضافه کرد: در برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی مورد توجه و تأکید قرار گرفته است که باید صنایع کوچک و متوسط هم نگاه ویژه‌ای به ابعاد اجتماعی فعالیت‌های خود داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص حبس اراضی صنعتی نیز باید یک بازنگری اساسی انجام شود و زمین‌هایی که از سوی عده‌ای خریداری شده اما سال‌هاست در آنها سرمایه‌گذاری انجام نشده است، به متقاضیان جدید واگذار شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ارتقاء برنامه‌های حمایتی صنایع کوچک و تقویت زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌عنوان اولویت‌های اصلی خود در مسئولیت راهبری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نام برد و اظهار امیدواری کرد با همفکری و هم افزایی تمامی سرمایه انسانی این مجموعه، سازمانی در تراز قرن جدید ساخته شود.

گفتنی است که در نشستی که روز یکشنبه با حضور معاون امور صنایع، معاون طرح و برنامه و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاون وزیر و رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد، از خدمات محسن صالحی‌نیا تقدیر و علی رسولیان به ‌عنوان معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران معرفی شد.

منبع: شاتا

ارسال نظر