|
کدخبر: 129964

معرفی بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران

آشپزخانه قلب رستوران است. که بیشتر فعالیت‌های مهم رستوران مانند آماده سازی، پخت و پز و دیزاین غذا در آن صورت می‌گیرد. یک رستوران موفق قبل از راه‌اندازی، باید به فضای آشپزخانه و تجهیزات رستوران توجه بسیاری داشته باشد.

خرید و انتخاب صحیح مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران، یکی از بخش‌های اصلی در مدیریت هزینه‌های راه‌اندازی رستوران است. بیش از ۱۴۰۰ نوع تجهیزات رستوران در تنوع‌های مختلف و با برند‌ها متعدد وجود دارد. که شما را برای انتخاب کاملا سر درگم و گیج خواهد کرد.

با آگاهی از اینکه بسیاری از تجهیزات رستوران عضو حذف نشدنی لیست محصولات الزامی رستوران هستند، نظیر یخچال، فریزر، اجاق گاز و... این سوال به وجود می‌آید که تجهیزات لازم چگونه باید شناسایی و خریداری شود؟

این که برای راه‌اندازی رستوران خود کدام تجهیزات ضروری تر هستند، به استراتژی شما و لیست منوی غذایی که می‌خواهید، بر اساس آن به سفارشات مشتری پاسخ بدهید، بستگی دارد.

مشاوره بهترین پیشنهاد برای خرید تجهیزات رستوران

بهترین پیشنهاد مشاوره گرفتن از کارشناسان و متخصصان راه‌اندازی رستوران است. این کارشناسان بر اساس منوی غذایی شما، و با در نظر گرفتن مساحت آشپزخانه، میزان ظرفیت سرویس دهی رستوران شما به مشتری و توجه به میزان بودجه مالی پروژه، مناسب‌ترین پیشنهاد را به شما ارائه می‌دهند.

آنچه کارشناسان به شما خواهند گفت؛ خرید ضروری‌ترین تجهیزات از معتبر‌ترین برند‌ها است. تصور کنید آشپزخانه‌ای به ابعاد ۷۰ متر مربع داریم، که می‌خواهیم برای ۱۰۰۰ نفر در روز نهار تدارک ببینیم.

تجهیزات رستوران لازم برای منوی ساده یک رستوران

بیاید یک منو برای رستوران مان طراحی کنیم. در یک رستوران ایرانی کباب کوبیده، جوجه کباب، چند مدل خورشت و حتی چند مدل کتلت یا شامی عضو جدا نشدنی لیست هستند. پس این غذا‌ها را به لیست منو اضافه می‌کنیم.

برای کسانی که ذائقه غذایی آنها به فست فود گرایش دارد. در لیست منوی خود همبرگر و کریسپی را هم قرار می‌دهیم.

بیاید تا ارزیابی کنیم، برای راه‌اندازی چنین رستورانی و با این منوی ساده به چه تجهیزاتی نیاز دارید و الزامی‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات کدامند و مناسب‌ترین برند‌ها با کیفیت و قیمت مناسب کدام می‌باشند؟

تقریبا همه غذاهای ایرانی با چلو سرو می‌شوند. در واقع وجه مشترک غذاهای منوی رستوران چلو است. برای پخت چلو می‌توانید از دو روش استفاده کنید:

روش سنتی که در آن از دیگ آلومینیوم و اجاق گاز زمینی استفاده می‌شود.

استفاده از دیک چلو پز که از نظر زمان سرویس دهی به مشتری مدرن تر و بروز تر می‌باشد.

چلوپز

در صدر منوی طراحی شده ما کباب کوبیده و کباب لقمه خود نمایی می‌کند. اگر قصد راه‌اندازی رستورانی مدرن به جای یک رستوران سنتی با قابلیت پاسخ گویی به تعداد بالای مشتری را دارید، برای تهیه و پخت کباب به تجهیزات زیر نیاز دارید.

کباب-زن

برای سیخ گیری کباب بهتر است از دستگاه کباب زن اتوماتیک استفاده کرد. دستگاهی که با سرعت بالا اقدام به سیخ گیری کباب می‌کند.این دستگاه توسط گروه تولیدی تجهیزات رستوران پویا صنعت در ایران ثبت اختراع شده است

از دستگاه کباب پز برای پخت انواع کباب، جوجه کباب و حتی گوجه استفاده می‌شود.

کباب-پز

جوجه کباب یک غذای پر سفارش رستورانی است و در لیست غذایی منوی ما نیز وجود دارد. برای سیخ گیری منظم و سریع جوجه‌ها می‌توان از دستگاه جوجه زن اتوماتیک استفاده کرد

این دستگاه به صورت اتوماتیک سیخ گیری جوجه و کباب چنجه را انجام می‌دهد و توسط گروه تولیدی صنعتی پویا صنعت اختراع شده است. و می‌تواند باعث افزایش سرعت سیخ گیری و کاهش هزینه و وقت نیروی آشپزخانه گردد.

جوجه-زن

به لیست منوی غذایی خود نگاهی می‌اندازیم. پخت چند مدل خورشت و کتلت نیر تجهیزات کمکی خود را می‌خواهد.

برای پخت خورشت می‌توان از دیگ آلومینیومی و اجاق گاز استفاده کرد. اما روش سریعتری برای پخت خورشت وجود دارد. استفاده از دیگ خورشت پز می‌تواند یک راهکار خوب باشد. دستگاه قیمه زن یا خرد کن گوشت، که می‌تواند گوشت را در ابعاد خورشتی خرد کند، نیز می‌تواند وسیله‌ای بسیار کارآمد در آشپزخانه باشد و به سرعت کار ما بیفزاید.

خورشت-پز

 

 

گوشت

برای تهیه انواع کتلت می‌توان با خرید یک  دستگاه همبرگر زن و کتلت زن اتوماتیک ه هر دو نیاز برای تهیه همبرگر و کتلت را برطرف کرد. دستگاه سرخ کن نیز برای سرخ کردن مرغ و سیب زمینی و کتلت به لیست خرید محصولات مورد نیازمان اضافه می‌شود.

همبرگر

این تجهیزات از ضروری‌ترین تجهیزات برای راه‌اندازی یک رستوران با یک منوی ساده است. اما باید در انتخاب همین تجهیزات نیز دقت لازم را به خرج داد. شرکت‌های وارد‌کننده و تولید‌کننده زیادی در زمینه تجهیزات آشپزخانه صنعتی فعالیت می‌کنند.

معرفی مجموعه تجهیزات رستوران پویا صنعت

 مجموعه تولیدی تجهیزات رستوران پویا صنعت مجموعه‌ای با سابقه، در حوزه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران است، که علاوه بر بهره گیری از دانش کارشناسان و متخصصان خود اقدام به اختراع و تولید بسیاری از تجهیزات الزامی رستوران نموده است. از سویی تامین‌کننده دیگر تجهیزات آشپزخانه صنعتی نیز می‌باشد. آنچه باعث شد تا ما این مجموعه را به شما معرفی نماییم؛ ارائه خدمات پس از فروش مناسب، تنوع محصولات، کیفیت بالای محصولات، قیمت مناسب تجهیزات رستوران و موفقیت این مجموعه در جذب اعتماد و رضایت مشتریان داخلی و خارجی می‌باشد.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها