|
کدخبر: 118987

حضور فعال بانوان در فولاد مبارکه

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در بازدید از آزمون استخدامی فولاد مبارکه گفت: انتظار نداریم از خانم ها در بخش های سخت صنعت فولاد مثل کوره های ذوب فلزات و دیگر بخش های خشن استفاده شود اما در بخش های اداری و مدیرینی، بهداشت حرفه ای، فناوری اطلاعات و بخش های تئوری و کارشناسی خانم ها می توانند نقش فعال و اثر بخشی داشته باشند.

صنعت و معدن حضور فعال بانوان در فولاد مبارکه

پروین صالحی نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در بازدید از آزمون استخدامی فولاد مبارکه گفت: لازم می دانم به دلیل رعایت بسیار خوب پروتکل های بهداشتی از همه دست اندرکاران این آزمون استخدامی تشکر کنم. در بازدیدی که بنده داشتم توزیع دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی و علی الخصوص فاصله بین داوطلبان و رعایت دستورالعمل ها برای فاصله حدود ۲ متری و همچنین تهویه هوا به خوبی رعایت شده بود. همچنین تمهیدات لازم برای نحوه طراحی سوال ها، جابجایی گزینه ها و شخصی سازی پاسخنامه ها ابتکار خوبی بود که برای امنیت سوالها و آزمون در نظر گرفته شده بود.

صالحی در ادامه معضل اشتغال جوانان و حمایت های مجلس در سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: اشتغال معضل اصلی کشور ما و خیلی از کشورهای جهان است اما در راستای منشور راهبردی رهبر معظم انقلاب یعنی جهش تولید، تکیه مجلس شورای اسلامی تقویت مراکز دانش بنیان، مراکز مهارت آموزی و حمایت از مشاغل خانگی به خصوص برای خانم ها است و همین آزمون ها نشانه این است که همت کشور بر این است که جوان های مستعد در زمینه های مختلف را جذب کند و امیدواریم که داوطلبان امروز در آینده ای نزدیک به تکنسین ها و کارشناسان خوب صنعت فولاد تبدیل شوند.

وی در ادامه به راه اندازی مرکز آموزشی کارگر فنی ماهر در قطب های صنعتی اشاره کرد و افزود: در قطب های صنعتی کشور مثل مبارکه که ۵۱۴ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در آن مشغول فعالیت هستند؛ عدم وجود مراکز آموزش کارگر فنی ماهر، یک حلقه مفقوده بین آموزش و صنعت کشور است که با هماهنگی های که با وزارت صنعت و مدیریت فولاد کشور در این زمینه صورت گرفته، به زودی یکی از مراکز کارگاهی دانشگاه مجلسی در شهرستان مبارکه که دارای تجهیزات بسیار خوبی در این زمینه است؛ برای این منظور در نظر گرفته خواهد شد تا قدمی در جهت ارتقاء کیفی صنعت برداشته شود.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در خاتمه پیرامون حضور خانم ها در صنعتی مثل صنعت فولاد مبارکه گفت: انتظار نداریم از خانم ها در بخش های سخت صنعت فولاد مثل کوره های ذوب فلزات و دیگر بخش های خشن استفاده شود اما در بخش های اداری و مدیریتی، بهداشت حرفه­ ای، فناوری اطلاعات و بخش های تئوری و کارشناسی خانم ها می توانند نقش فعال و اثر بخشی داشته باشند و امروز هم در این آزمون شاهد حضور آنها برای بدست آوردن این جایگاه های شغلی هستیم و بنده هم برای همه آنها آرزوی موفقیت می کنم.

 

منبع: ایراسین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها