|
کدخبر: 118874

ارزآوری یک میلیارد دلاری فولاد خوزستان

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، ضمن اشاره به حمایت‌های این شرکت از دیگر شرکت‌های استان، از ارز آوری میلیارد دلاری شرکت فولاد خوزستان برای کشور، خبر داد.

صنعت و معدن ارزآوری یک میلیارد دلاری فولاد خوزستان

علی محمدی در نشست با اصحاب رسانه در اهواز، اظهار کرد: شرکت فولاد خوزستان، همیشه از صنایع داخلی استان به‌ویژه شرکت‌های ورشکسته حمایت کرده و این حمایت‌های دیروز، سبب پیشرفت و سودآوری امروز این شرکت‌ها شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، افزود: از ابتدای سال جاری تا به امروز، حدود ۶۵ درصد از فروش داخلی شرکت، به صنایع داخلی استان تخصیص داده شده است تا از این طریق، زمینه رونق و پیشرفت این صنایع فراهم شود. هفت شرکت نوردی، در کنار فولاد اکسین و گروه ملی، درحال فعالیت هستند اما با این ‌وجود شرکت فولاد خوزستان، هیچ‌گاه مساعدت و همکاری خود را از صنایع بحران‌زده مضایقه نکرده است.

محمدی در ادامه به وضعیت سهام شرکت در بورس اشاره کرد و گفت: از مردادماه سال گذشته تا مردادماه سال جاری، سهام شرکت در مقایسه با دیگر سهم‌های فولادی، رشد قابل قبولی داشته است. میزان رشد سهام این شرکت در بازار بورس کشور، به ۳۷۷ درصد رسید.

اَرز آوری این شرکت در روزهای سخت تحریم، ازجمله مباحث مطرح شده از سوی وی بود، که با اشاره به یک میلیارد دلار اَرز در طول سال، شرکت فولاد خوزستان را از جمله شرکت‌های خوش‌حساب در تحویل به‌موقع مبلغ اَرز به بانک مرکزی، معرفی کرد.

کاهش آلایندگی و اقدامات زیست‌محیطی، عنوان بعدی صحبت‌های مدیرعامل شرکت فولاد بود که در پی آن توضیح داد: در سال‌های گذشته به‌منظور کاهش آلایندگی، حدود ۱۰۱ پروژه زیست‌محیطی از سوی این شرکت به اجرا در آمد و همچنین در برنامه‌های کاری سال آینده هم ۲۷ پروژه دیگر با اعتبار ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، تعریف و بهره‌برداری خواهد شد، اما با این وجود هرسال هم حدوداً مبلغی بالغ‌بر ۹۰ میلیارد تومان، تحت عنوان عوارض آلایندگی، به شهرداری اهواز، به جهت اجرای طرح‌های زیست‌محیطی پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، در باب طرح‌های توسعه‌ای، تصریح کرد: در چهار سال آینده، حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال، در جهت طرح‌های توسعه‌ای سرمایه‌گذاری خواهد شد، که احداث کارخانه کُک سازی در منطقه آزاد اروند و احداث ماشین ریخته‌گری، از جمله برنامه‌های طرح توسعه هستند.

وی در ادامه از رکورد جدید این شرکت، در تولید گفت و این مهم را مدیون تلاش کارگران و کارمندان عنوان کرد و افزود: با تلاش کارگران و کارمندان رکورد تولید روزانه، ماهانه و فصلی این شرکت، ارتقا پیدا کرد و حتی می‌توان گفت که در نیمسال اول سال جاری، ۵ درصد از برنامه تولید جلوتر بودیم و این مهم را مدیون هر ۱۱ هزار نفر پرسنل مستقیم و هم ۷۰ هزار نفر پرسنل غیرمستقیم شرکت هستم.

وی در پایان، بعد از اعلام خبر ساخت یک درمانگاه تخصصی در منطقه قلعه چنعان و همچنین آمادگی بهره‌برداری از آن، آغاز عملیات احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی در منطقه ۳۰۰ دستگاه فولاد را اطلاع داد.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر