|
کدخبر: 118739

آخرین آمار از صادرات غیرنفتی پارس جنوبی

سرپرست اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: صادرات محصولات مواد غیر نفتی از پارس جنوبی با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های آمریکا در طی پنج ماه نخست امسال، ۷.۵ میلیون تن بوده که ارزش این حجم از صادرات یک میلیارد و ۸۱۳ میلیون دلار مواد غیر نفتی برآورد می‌شود.

انرژی آخرین آمار از صادرات غیرنفتی پارس جنوبی

«امیر عباس حمیدی» امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: کل صادرات انجام شده در پنج ماه اول سال ۹۹ بیش از ۷.۵ میلیون تن کالا بوده که شامل متانول، پروپان، بوتان، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، آمونیاک، گوگرد، استایرن، نفت خام و... است.

وی ارزش صادرات از گمرک پارس جنوبی را یک میلیارد و ۸۱۷ میلیون دلار دانست و گفت: این کالاها به کشورهای پاکستان، چین، کره‌جنوبی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، ایتالیا، آلمان‌، ترکیه ، قطر، مصر، کویت و غیره... صادر شده است.

حمیدی در ادامه از افزایش حمل کالای داخلی به صورت کاپوتاژ (کالای داخلی از یک گمرک مرزی به گمرک مرزی دیگری در قلمرو گمرکی از راه دریا یا رودخانه مرزی حمل می‌شود) به مقدار ۲ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۸۹۱ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۵۳۲ دلار اشاره کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۴۵ درصد و از حیث ارزش ۹۵ درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: میزان کل واردات برای تکمیل فازها و پالایشگاه‌ها که از این گمرک در ۵ ماهه اول امسال وارد کشور شده، ۲۷ هزار و ۳۷۴ تن کالا به ارزش ۲۶۹ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۸۴ دلار بوده است.

به گزارش ایرنا، منطقه پارس جنوبی که بزرگترین میدان گازی جهان را در خود جای داده است، علاوه بر دارا بودن عنوان پایتخت انرژی ایران، قطب صادرات محصولات غیرنفتی، پتروشیمی به شمار می‌رود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر