|
کدخبر: 118848

کرونا کام شکلات ایران را تلخ کرد

دبیر انجمن شکلات ایران می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال به دلیل شروع اعیاد نوروز و ژانویه خرید مردم در حوزه شکلات و شیرینی افزایش می‌یابد. صادرات شکلات به ونزوئلا ۱۵ درصد کاهش یافته است.

تجارت کرونا کام شکلات ایران را تلخ کرد

هر چند که گفته می‌شود بخش اعظمی از ماشین‌آلات تولید شیرینی و شکلات بسته‌بندی اتوماتیک است و در محیط سرپوشیده تولید می‌شود اما به گفته دبیر انجمن شیرینی و شکلات ایران در پی شیوع ویروس کرونا تولید شیرینی و شکلات کاهش ۳۰ درصدی داشته است.

در همین حال دبیر انجمن شکلات ایران درباره وضعیت فروش شیرینی و شکلات گفت: با توجه به فصل گرما خرید شکلات در بازارهای داخلی و خارجی کاهش یافته است. به طور کلی همه ساله در شش ماه نخست سال صادرات و فروش شکلات ۲۰ درصد کمرنگ‌تر از نیمه دوم سال می‌شود.

جمشید مغازه‌ای افزود: در نیمه دوم سال به دلیل شروع اعیاد نوروز و ژانویه خرید مردم در حوزه شکلات و شیرینی افزایش می‌یابد. در حقیقت زمان تولید و فروش شکلات به بازارهای داخلی و خارجی در شش ماهه دوم رخ می‌دهد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا امسال صادرات شکلات به ونزوئلا کاهش داشته است یا خیر؟ اظهار کرد: آمارهای چهار ماهه امسال نشان می‌دهد صادرات شکلات به ونزوئلا حدود ۱۵ درصد نسبت به مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

 

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها