|
کدخبر: 312335

مهدی چمران/شورای شهر/نمایشگاه بین المللی

طلب هزار میلیاردی شهرداری از نمایشگاه بین المللی/ پارکینگ سازی صرفه اقتصادی ندارد

رئیس شورای شهر تهران در حاشیه برگزاری یکصد و نودمین جلسه شورای شهر تهران گفت: درباره ممنوعیت برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در محل نمایشگاه بین المللی با فرماندار تهران صحبت هایی انجام شد.

شهری طلب هزار میلیاردی شهرداری از نمایشگاه بین المللی/ پارکینگ سازی صرفه اقتصادی ندارد

مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در تشریح دستور جلسه امروز شورا گفت: امروز فرماندار تهران به عنوان مهمان ویژه در صحن علنی شورا حضور پیدا خواهند کرد. این در حالیست که در گذشته حضور فرمانداران در شورا بسیار بیشتر بود و ارتباط نزدیکی با فرمانداران وجود داشت. در این دوره نیز فرصت نشد که فرمانداران در شورا حضور پیدا کنند. لذا با هماهنگی که انجام شد آقای قیومی امروز در جلسه شورا حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: در این جلسه هماهنگی‌ها و درخواست‌های شورا با فرماندار تهران مطرح و به این ترتیب فرماندار تهران فرمانداری تهران را انجام خواهد داد. مباحثی همچون حریم، انتخابات و ... از مسائلی است که با ایشان در میان گذاشته می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص جابجایی نمایشگاه‌های تهران از محل سئول به شهر آفتاب نیز گفت: این همه دغدغه نهایتا به کجا رسیده است. به نظر می‌آید رسانه‌ها در این زمینه کوتاهی کرده‌اند و به اندازه‌ای که به سایر مسائل شورا می‌پردازند به این مسئله نپرداخته‌اند. هنگامی که مردم ساعت‌ها در ترافیک آنجا گرفتار می‌شوند در حالیکه می‌تواند این موضوع وجود نداشته باشد نیاز است که رسانه‌ها به این مسئله بیشتر بپردازند. امروز نیز با حضور فرماندار تهران به این مسئله پرداخته خواهد شد و تلاش خواهیم کرد که استانداری و فرمانداری نیز به میدان بیایند.

نمایشگاه ۳۱ هزار میلیارد تومان طلب شهرداری را هنوز پرداخت نکرده

وی ادامه داد: البته استاندار تهران نیز مسئله را با رئیس نمایشگاه‌ها مطرح کرده اما مسائل اقتصادی باعث شده که هنوز گردانندگان نمایشگاه سر عقل نیایند. نمایشگاه ۳۱ هزار میلیارد تومان طلب شهرداری را نیز هنوز پرداخت نکرده است. بنده نیز پیشنهادی مطرح کردم که آنجا به فضای مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی که شلوغ نیستند و محلی برای حضور شرکت‌های فناور تبدیل شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع پارکینگ سازی در تهران گفت: برای پارکینگ سازی امتیازات خوبی وجود دارد که سازندگان می‌توانند استفاده کنند اما کسانی که ماشین دارند عادت به استفاده از پارکینگ ندارند و این فرهنگ نامناسبی است که شکل گرفته، لذا برای پارکینگ سازان نیز صرفه اقتصادی ندارد مگر آنکه مجوز تجاری به آنها داده شود که در برخی موارد دو طبقه مجوز تجاری اخذ کرده‌اند و برای طبقه آخر نیز کاربری رستوران و فرهنگی دریافت کرده‌اند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها